Práce se zabývá konkurenceschopností fitness center v Liberci. Nejdříve je provedena literární rešerše, která vysvětluje klíčové pojmy související
s konkurenceschopností a analýzou konkurence. V druhé části jsou prezentovány statistické údaje týkající se sportu a fitness v České republice. Dále je charakterizováno konkurenční prostředí a představeny vybrané posilovny v lokalitě. Poslední část se zaměřuje na komparaci jednotlivých center na základě stanovených kritérií, jako jsou cena, skupinové lekce, prostor, vybavení, lokalita, dostupnost a dodatkové služby.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the competitiveness of fitness centers in Liberec. First, a literature review is conducted, which explains the key concepts related to competitiveness and competitive analysis. The second part presents statistical data on sports and fitness in the Czech Republic. Then, the competitive environment is characterized and selected gyms in the area are introduced. The final part focuses on the comparison of individual centers based on established criteria, such as price, group classes, space, equipment, location, accessibility and additional services.
Práce se zabývá konkurenceschopností fitness center v Liberci. Nejdříve je provedena literární rešerše, která vysvětluje klíčové pojmy související
s konkurenceschopností a analýzou konkurence. V druhé části jsou prezentovány statistické údaje týkající se sportu a fitness v České republice. Dále je charakterizováno konkurenční prostředí a představeny vybrané posilovny v lokalitě. Poslední část se zaměřuje na komparaci jednotlivých center na základě stanovených kritérií, jako jsou cena, skupinové lekce, prostor, vybavení, lokalita, dostupnost a dodatkové služby.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the competitiveness of fitness centers in Liberec. First, a literature review is conducted, which explains the key concepts related to competitiveness and competitive analysis. The second part presents statistical data on sports and fitness in the Czech Republic. Then, the competitive environment is characterized and selected gyms in the area are introduced. The final part focuses on the comparison of individual centers based on established criteria, such as price, group classes, space, equipment, location, accessibility and additional services.
Stanovení cílů a formulace výzkumných předpokladů.
Vymezení základních pojmů - služby, konkurence, konkurenceschopnost.
Charakteristika fitness center a analýza jejich konkurenceschopnosti.
Komparace výsledků analýzy.
Formulace závěru a zhodnocení výzkumných předpokladů.
Research Plan
Stanovení cílů a formulace výzkumných předpokladů.
Vymezení základních pojmů - služby, konkurence, konkurenceschopnost.
Charakteristika fitness center a analýza jejich konkurenceschopnosti.
Komparace výsledků analýzy.
Formulace závěru a zhodnocení výzkumných předpokladů.
Recommended resources
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th edition. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-0-273-78699-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
MAGRETTA, Joan, 2012. Understanding Michael Porter: the essential guide to competition and strategy. Boston, Mass: Harvard Business Review Press. ISBN 978-1-4221-6059-6.
Konzultant: Miloslav Michalíček, fitness trenér a výživový poradce
Recommended resources
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th edition. Harlow: Pearson Education Limited. ISBN 978-0-273-78699-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
MAGRETTA, Joan, 2012. Understanding Michael Porter: the essential guide to competition and strategy. Boston, Mass: Harvard Business Review Press. ISBN 978-1-4221-6059-6.