Bakalářská práce se zabývá tématem potravní specializace a tvorbou výukového programu na toto téma.
V teoretické části je vysvětlen pojem potravní specializace, následují příklady konkrétních potravních specialistů a příklady adaptací, které souvisejí se specializací.
Praktická část je věnována tvorbě nového výukového programu na téma potravní specializace, který je určen cílové skupině žáků druhého stupně základních škol.
Praktickým výstupem této bakalářské práce je metodika konkrétního výukového programu včetně pracovních listů.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of food specialization and the creation of a teaching program on this topic.
The theoretical part deals with the explanation of the concept of food specialization, followed by examples of specific food specialists and examples of adaptations related to specialization.
The practical part is dedicated to the creation of a new educational program on the topic of food specialization, which is intended for the target group of pupils of the second grade of primary schools.
The practical output of this bachelor thesis is the methodology of a specific teaching program, including worksheets.
Klíčová slova
potravní specializace, potravní specialista, adaptace na potravní specializaci, environmentální výchova, ekologický výukový program
Klíčová slova v angličtině
food specialization, food specialist, adaptation to food specialization, environmental education, ecological teaching program
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem potravní specializace a tvorbou výukového programu na toto téma.
V teoretické části je vysvětlen pojem potravní specializace, následují příklady konkrétních potravních specialistů a příklady adaptací, které souvisejí se specializací.
Praktická část je věnována tvorbě nového výukového programu na téma potravní specializace, který je určen cílové skupině žáků druhého stupně základních škol.
Praktickým výstupem této bakalářské práce je metodika konkrétního výukového programu včetně pracovních listů.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of food specialization and the creation of a teaching program on this topic.
The theoretical part deals with the explanation of the concept of food specialization, followed by examples of specific food specialists and examples of adaptations related to specialization.
The practical part is dedicated to the creation of a new educational program on the topic of food specialization, which is intended for the target group of pupils of the second grade of primary schools.
The practical output of this bachelor thesis is the methodology of a specific teaching program, including worksheets.
Klíčová slova
potravní specializace, potravní specialista, adaptace na potravní specializaci, environmentální výchova, ekologický výukový program
Klíčová slova v angličtině
food specialization, food specialist, adaptation to food specialization, environmental education, ecological teaching program
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerši na téma potravní specializace, obecně i konkrétně pro vybrané druhy živočichů chovaných v Zoo Liberec.
Dle pravidel pro tvorbu Environmentálního vzdělávacího programu (EVP) navrhněte program vhodný pro žáky pro II. stupně ZŠ / studenty SŠ zaměřený na problematiku potravních specializací a představující potravní specialisty chované v Zoo Liberec.
Sepište kompletní metodiku EVP, připravte pomůcky pro realizaci programu a navrhněte vhodnou metodu jeho evaluace.
Realizujte program (program musí proběhnout tolikrát, aby počet opakování umožňoval evaluaci).
Proveďte vyhodnocení a navrhněte případné úpravy připraveného EVP.
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerši na téma potravní specializace, obecně i konkrétně pro vybrané druhy živočichů chovaných v Zoo Liberec.
Dle pravidel pro tvorbu Environmentálního vzdělávacího programu (EVP) navrhněte program vhodný pro žáky pro II. stupně ZŠ / studenty SŠ zaměřený na problematiku potravních specializací a představující potravní specialisty chované v Zoo Liberec.
Sepište kompletní metodiku EVP, připravte pomůcky pro realizaci programu a navrhněte vhodnou metodu jeho evaluace.
Realizujte program (program musí proběhnout tolikrát, aby počet opakování umožňoval evaluaci).
Proveďte vyhodnocení a navrhněte případné úpravy připraveného EVP.
Seznam doporučené literatury
Činčera J. 2013. Střediska ekologické výchovy mezi teorií a praxí. Agentura Koniklec, Praha & Brontosauří ekocentrum Zelený klub, Praha & Masarykova univerzita, Brno. Praha. ISBN: 9788090414105.
Begon M, Harper JL, Townsend CR. 1997. Ekologie: jedinci, populace a společenstva. Univerzita Palackého. Olomouc. ISBN: 8070676957.
Van Tienderen PH. 1991. Evolution of generalists and specialists in spatially heterogeneous environments. International Journal of Organic Evolution45(6): 1317-1331.
Camargo C, Shavelson R. 2009. Direct Measures in Environmental Education Evaluation: Behavioural Intentions versus Observable Actions. Applied Environmental Education and Communication8(3): 165-173.
Seznam doporučené literatury
Činčera J. 2013. Střediska ekologické výchovy mezi teorií a praxí. Agentura Koniklec, Praha & Brontosauří ekocentrum Zelený klub, Praha & Masarykova univerzita, Brno. Praha. ISBN: 9788090414105.
Begon M, Harper JL, Townsend CR. 1997. Ekologie: jedinci, populace a společenstva. Univerzita Palackého. Olomouc. ISBN: 8070676957.
Van Tienderen PH. 1991. Evolution of generalists and specialists in spatially heterogeneous environments. International Journal of Organic Evolution45(6): 1317-1331.
Camargo C, Shavelson R. 2009. Direct Measures in Environmental Education Evaluation: Behavioural Intentions versus Observable Actions. Applied Environmental Education and Communication8(3): 165-173.
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.