Cílem bakalářské práce je vytvořit soubor aktivit pro terénní výuku vlastivědy a zeměpisu v regionu Přeloučska. Tyto aktivity budou obsahovat badatelské prvky, využívat specifik místního regionu a akcentovat mezioborové vztahy. Vyvinuté aktivity budou testovány ve výuce, získané zkušenosti a zpětná vazba od žáků pak budou zohledněny v reflexi. Účelem práce je poskytnout učiteli ve výše zmíněném regionu podklady pro různé netradiční formy výuky, které oživí hodiny vlastivědy nebo zeměpisu na základní škole.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to create a set of activities for field teaching of local history and geography in the Přelouč region. These activities will contain research elements, use the specifics of the local region and emphasize interdisciplinary relations. The developed activities will be tested in the lesson, the experience gained and feedback from the pupils will then be taken into account in the reflection. The purpose of the work is to provide teachers in the above-mentioned region with materials for various non-traditional forms of teaching that revive lessons of local history or geography at primary school.
Geography, local history, research teaching, field teaching, Přelouč region
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je vytvořit soubor aktivit pro terénní výuku vlastivědy a zeměpisu v regionu Přeloučska. Tyto aktivity budou obsahovat badatelské prvky, využívat specifik místního regionu a akcentovat mezioborové vztahy. Vyvinuté aktivity budou testovány ve výuce, získané zkušenosti a zpětná vazba od žáků pak budou zohledněny v reflexi. Účelem práce je poskytnout učiteli ve výše zmíněném regionu podklady pro různé netradiční formy výuky, které oživí hodiny vlastivědy nebo zeměpisu na základní škole.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis is to create a set of activities for field teaching of local history and geography in the Přelouč region. These activities will contain research elements, use the specifics of the local region and emphasize interdisciplinary relations. The developed activities will be tested in the lesson, the experience gained and feedback from the pupils will then be taken into account in the reflection. The purpose of the work is to provide teachers in the above-mentioned region with materials for various non-traditional forms of teaching that revive lessons of local history or geography at primary school.
Geography, local history, research teaching, field teaching, Přelouč region
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit soubor aktivit pro terénní výuku zeměpisu a vlastivědy v regionu Přeloučska. Tyto aktivity budou obsahovat badatelské prvky, využívat specifik místního regionu a akcentovat mezioborové vztahy. Vyvinuté aktivity budou testovány ve výuce, získané zkušenosti a zpětná vazba od žáků pak budou zohledněny v reflexi. Účelem práce je poskytnout učiteli ve výše zmíněném regionu podklady pro různé netradiční formy výuky, které oživí hodiny zeměpisu nebo vlastivědy na základní škole.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit soubor aktivit pro terénní výuku zeměpisu a vlastivědy v regionu Přeloučska. Tyto aktivity budou obsahovat badatelské prvky, využívat specifik místního regionu a akcentovat mezioborové vztahy. Vyvinuté aktivity budou testovány ve výuce, získané zkušenosti a zpětná vazba od žáků pak budou zohledněny v reflexi. Účelem práce je poskytnout učiteli ve výše zmíněném regionu podklady pro různé netradiční formy výuky, které oživí hodiny zeměpisu nebo vlastivědy na základní škole.
Seznam doporučené literatury
ROBSON, Pam. Zeměpis hrou. Přeložil Dana KAZDOVÁ. Praha: Ottovo nakladatelství, 2018. ISBN 978-80-7451-688-7.
VAVRDOVÁ, Alena. Didaktika vlastivědy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2263-3.
5.4 Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět - úvod: Průvodce upraveným RVP ZV. Metodický portál RVP.CZ [online]. [cit. 2023-04-10]. Dostupné z: https://digifolio.rvp.cz/…709
PINKA, Mgr. Jiří. Mikroregion Polabí ve výuce vlastivědy. Liberec, 2021. Závěrečná práce. Technická univerzita Liberec. Vedoucí práce RNDr. Dominik Rubáš.
ŠTURMA, Jaroslav. Školní pedagogika: učební text. Hradec Králové: Gaudeamus, 1996. ISBN 80-7041-121-x.
Seznam doporučené literatury
ROBSON, Pam. Zeměpis hrou. Přeložil Dana KAZDOVÁ. Praha: Ottovo nakladatelství, 2018. ISBN 978-80-7451-688-7.
VAVRDOVÁ, Alena. Didaktika vlastivědy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2263-3.
5.4 Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět - úvod: Průvodce upraveným RVP ZV. Metodický portál RVP.CZ [online]. [cit. 2023-04-10]. Dostupné z: https://digifolio.rvp.cz/…709
PINKA, Mgr. Jiří. Mikroregion Polabí ve výuce vlastivědy. Liberec, 2021. Závěrečná práce. Technická univerzita Liberec. Vedoucí práce RNDr. Dominik Rubáš.
ŠTURMA, Jaroslav. Školní pedagogika: učební text. Hradec Králové: Gaudeamus, 1996. ISBN 80-7041-121-x.