Bakalářská práce s názvem Artefiletika jako seberozvojová volnočasová aktivita se zabývá teoretickými východisky v podobě představení pojmů artefiletika, arteterapie, volný čas, pedagogika volného času a dalších souvisejících témat. V praktické části je popsána charakteristika, průběh a reflexe zrealizovaného kurzu artefiletiky. Cílem této práce je sestavení, realizace a zhodnocení volnočasového artefiletického kurzu pro cílovou skupinu dětí ZŠ ve věku 6-7 let. Dalšími vedlejšími cíli je prostřednictvím realizovaného programu zdůraznit vzájemný respekt při skupinové práci, dále podpořit kreativitu, originalitu a zdravé sebevědomí u dětí v souladu s principy artefiletické práce a za využití k tomu určených metod a postupů. Metody potřebné pro realizaci a psaní bakalářské práce jsou artefiletická práce s cílovou skupinou; metodická řada výtvarných technik; pozorování, rozhovor, diskuze; reflexe a zpětná vazba ke každé lekci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled Artefiletics as a self-development leisure activity deals with the theoretical background in the form of introducing the terms artefiletics, art therapy, leisure time, leisure time pedagogy and other related topics. The practical part describes the characteristics, course and reflection of the realized course of artefiletics. The aim of this work is to compose, implement and evaluate a leisure artefiletic course for the target group of elementary school children aged 6-7 years. Other secondary objectives are to emphasize mutual respect in group work through the implemented program, to support creativity, originality and healthy self-confidence in children in accordance with the principles of artefiletic work and using the methods and procedures designed for this purpose. The methods necessary for the realization and writing of the bachelor thesis are artefiletic work with the target group; methodical series of art techniques; observation, interview, discussion; reflection and feedback on each lesson.
Klíčová slova
Artefiletika, arteterapie, volný čas, pedagogika volného času, výrazová hra,
reflektivní dialog, zážitek, zkušenost.
Klíčová slova v angličtině
Artefiletics, art therapy, leisure, leisure time pedagogy,
expression play, reflective dialogue, experience
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Artefiletika jako seberozvojová volnočasová aktivita se zabývá teoretickými východisky v podobě představení pojmů artefiletika, arteterapie, volný čas, pedagogika volného času a dalších souvisejících témat. V praktické části je popsána charakteristika, průběh a reflexe zrealizovaného kurzu artefiletiky. Cílem této práce je sestavení, realizace a zhodnocení volnočasového artefiletického kurzu pro cílovou skupinu dětí ZŠ ve věku 6-7 let. Dalšími vedlejšími cíli je prostřednictvím realizovaného programu zdůraznit vzájemný respekt při skupinové práci, dále podpořit kreativitu, originalitu a zdravé sebevědomí u dětí v souladu s principy artefiletické práce a za využití k tomu určených metod a postupů. Metody potřebné pro realizaci a psaní bakalářské práce jsou artefiletická práce s cílovou skupinou; metodická řada výtvarných technik; pozorování, rozhovor, diskuze; reflexe a zpětná vazba ke každé lekci.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis entitled Artefiletics as a self-development leisure activity deals with the theoretical background in the form of introducing the terms artefiletics, art therapy, leisure time, leisure time pedagogy and other related topics. The practical part describes the characteristics, course and reflection of the realized course of artefiletics. The aim of this work is to compose, implement and evaluate a leisure artefiletic course for the target group of elementary school children aged 6-7 years. Other secondary objectives are to emphasize mutual respect in group work through the implemented program, to support creativity, originality and healthy self-confidence in children in accordance with the principles of artefiletic work and using the methods and procedures designed for this purpose. The methods necessary for the realization and writing of the bachelor thesis are artefiletic work with the target group; methodical series of art techniques; observation, interview, discussion; reflection and feedback on each lesson.
Klíčová slova
Artefiletika, arteterapie, volný čas, pedagogika volného času, výrazová hra,
reflektivní dialog, zážitek, zkušenost.
Klíčová slova v angličtině
Artefiletics, art therapy, leisure, leisure time pedagogy,
expression play, reflective dialogue, experience
Zásady pro vypracování
Cíl: Sestavení, realizace a zhodnocení volnočasového artefiletického kurzu pro cílovou skupinu dětí ZŠ ve věku 6-9 let
Dílčí cíle:
Podpora kreativity, originality a zdravého sebevědomí u dětí
Zdůraznění vzájemného respektu při skupinové práci
Metody:
Artefiletická práce s cílovou skupinou
Metodická řada výtvarných technik
Pozorování, rozhovor, diskuze
Reflexe, zpětná vazba ke každé lekci
Zhodnocení kurzu na základě analýzy některých děl zúčastněných jedinců
Požadavky:
Studium odborné literatury
Formulace teoretických východisek
Příprava, realizace a evaluace programu kurzu
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Zásady pro vypracování
Cíl: Sestavení, realizace a zhodnocení volnočasového artefiletického kurzu pro cílovou skupinu dětí ZŠ ve věku 6-9 let
Dílčí cíle:
Podpora kreativity, originality a zdravého sebevědomí u dětí
Zdůraznění vzájemného respektu při skupinové práci
Metody:
Artefiletická práce s cílovou skupinou
Metodická řada výtvarných technik
Pozorování, rozhovor, diskuze
Reflexe, zpětná vazba ke každé lekci
Zhodnocení kurzu na základě analýzy některých děl zúčastněných jedinců
Požadavky:
Studium odborné literatury
Formulace teoretických východisek
Příprava, realizace a evaluace programu kurzu
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Ivana. Výtvarná dramatika v pedagogické praxi: netradiční činnosti pro předškolní a školní věk. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0906-5.
HALAMOVÁ, Jana. Artefiletika a její využití na ZŠ a SŠ: rešerše. Liberec: Krajská vědecká knihovna v Liberci, 2012.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
POTMĚŠILOVÁ, Petra a Petra SOBKOVÁ. Arteterapie a artefiletika nejen pro sociální pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3120-8.
SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. 1. díl. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
SLAVÍKOVÁ, V. a kol. Tvořím, tvoříš, tvoříme. Praha: PF UK. 2007. ISBN 978-80-7290-341-2
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Ivana. Výtvarná dramatika v pedagogické praxi: netradiční činnosti pro předškolní a školní věk. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0906-5.
HALAMOVÁ, Jana. Artefiletika a její využití na ZŠ a SŠ: rešerše. Liberec: Krajská vědecká knihovna v Liberci, 2012.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
POTMĚŠILOVÁ, Petra a Petra SOBKOVÁ. Arteterapie a artefiletika nejen pro sociální pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3120-8.
SLAVÍK, Jan. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. 1. díl. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
SLAVÍKOVÁ, V. a kol. Tvořím, tvoříš, tvoříme. Praha: PF UK. 2007. ISBN 978-80-7290-341-2
Přílohy volně vložené
Žádné
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.