Název předmětu | Oborová didaktika 1 |
---|---|
Kód předmětu | KFL/OD1 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Přednášky: 1.Představení koncepce kurzu a témat, uvedení do problematiky specifik výchovy k občanství a základů společenských věd. 2.Plánování výuky v třífázovém systému E.U.R. a specifika konstruktivního přístupu k učení. 3.Výzvy učitele výchovy k občanství (zaměřeno na role a kompetence učitele ve vztahu k výchově k občanství). 4.Výchovné a vzdělávací cíle, schopnost didaktické analýzy. 5.Úrovně získávaných kompetencí při výuce témat Výchovy k občanství a základů společenských věd. 6.Vyučovací metody při pedagogické realizaci oborů Výchovy k občanství a základů společenských věd. 7.Kontroverze ve výuce témat Výchovy k občanství a základů společenských věd. Semináře: 1.Vstupní test ze základních znalostí obecné didaktiky, doplnění nutné terminologie. 2.Didaktické metody a jejich praktické využití ve výchově k občanství I. 3.Skupinová práce v hodinách ZSV (příklady kooperace ve výuce). 4.Skupinová práce v hodinách ZSV (příklady evokace a reflexe na vybraných tématech skrze skupinovou práci). 5.Modelové situace (zaměřené na rétorické a argumentační dovednosti). 6.Modelové situace (zaměřené na prezentační dovednosti). 7.Projektové vyučování (příklady témat školních projektů a příklady jejich realizace).
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Didaktický kurz vytváří prostředí pro získání kompetencí budoucích učitelů Výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ. Kurz uvádí formou sedmi přednášek do problematiky specifik výuky a výchovy v této vzdělávací oblasti. V seminářích se pak následně procvičuje využití kooperativních metod a organizačních forem pro výuku výchovy k občanství a Občanský a společensko-vědní základ (dále jen základy společenských věd). Frekventanti kurzu si sami v modelových situacích v rámci seminářů vyzkouší využití současných metod kooperativního učení.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Odevzdání práce na E-learningu (viz níže), a ověření poznatků získaných v kurzu formou závěrečného kolokvia. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|