Vyučující
|
-
Lessner Daniel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Informatika v RVP G 2. Informatika v RVP SOV 3. Maturitní zkoušky z informatiky 4. Pokročilé metody tvorby digitálního obsahu 5. Informace, data 6. Grafy a modelování 7. Informační systémy 8. Algoritmus 9. Závěrečné žákovské projekty 10. Bobřík informatiky 11. Základ e-learningových kurzů 12. Programované učení v e-learningových kurzech 13. Evaluace pomocí e-learningu 14. Tvorba vlastního materiálu ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: 8 hodiny/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace, Demonstrace dovedností studentů, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty se specifiky výuky informatiky na střední škole, s aplikacemi pedagogických postupů v hodinách informatiky, s možnostmi transformace učiva, s obsahem RVP a příklady ŠVP.
Ví, jak navazuje středoškolské informatické kurikulum na to základoškolské; zná specifika jednotlivých studijních oborů především v kontextu rozsahu informatických témata a umí tato témata vhodně didakticky transformovat pomocí různých forem.
|
Předpoklady
|
- znalost specifik výuky informatiky na ZŠ - dovednost rozvíjet digitální gramotnost a informatické myšlení u mladších žáků (viz KAP/IDZN)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace osvojených vědomostí formou referátu, Kolokvium
- aktivní účast na seminářích - závěrečná kolokviální diskuse
|
Doporučená literatura
|
|