Vyučující
|
-
Kalousek Zdeněk, RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Vektorový prostor, skalární součin. Afinní prostor. 2. Digitální prostore. 3. Rovinné křivky. Tečna, normála a křivost. 4. Speciální rovinné křivky. 5. Prostorové křivky, průvodní trojhran. 6. Plochy v prostoru. 7. Křivky v digitálním prostoru. 8. Promítací metody. 9. Pohyb objektů a pozorovatele. 10. Promítání křivek. 11. Zobrazení ploch 12. Viditelnost objektů 13. Optické efekty využívané při zobrazování objektů 14. Rezerva Cvičení: Náplň cvičení odpovídá přednáškám - studenti řešením praktických úloh procvičují tematiku z přednášek. ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: konzultace: 12 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Demonstrace dovedností studentů
- Domácí příprava na výuku
- 34 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 44 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty se základními algoritmy počítačové 2D a 3D grafiky. Výuka začíná od jednoduchých 2D algoritmů (čára, kružnice atd.) a postupně přechází ke složitějším 3D agoritmům (planární a perspektivní projekce, transformační matice, atd. ).
Student získá teoretické poznatky a praktické dovednosti z počítačové grafiky a naučí se vytvářet jednoduché multimediální prezentace v programech Blender, Gimp a Inkscape.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet se uděluje na základě kontroly souborů vytvořených během cvičení.
|
Doporučená literatura
|
-
MARTIŠEK, D. Matematické prinipy grafických systémů. Littera 2002.
-
SDOJKA, E., M. NĚMEC a T. FABIÁN. Matematické základy počítačové grafiky. VŠB TU Ostrava, 2011.
-
SHREINER, D., M. WOO, J. NEIDER a T. DAVIS. OpenGL - průvodce programátora. Computer Press Brno, 2006.
|