Vyučující
|
-
Drábková Jindra, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy, tvorba algoritmu, programu 2. Sekvence příkazů, vykreslování základních geometrických tvarů 3. Cyklus se známým počtem kroků, použití cyklu k vykreslení základních geometrických tvarů 4. Proměnné, typy proměnných, proměnné lokální a globální 5. Podprogramy (bloky) 6. Podprogramy s parametry 7. Podmíněný příkaz neúplný, relační a logické operátory 8. Podmíněný příkaz úplný 9. Cyklus s podmínkou na začátku 10. Příklady postupného nabalování problémů 11. Použití cyklu nebo rekurze 12. Objekty, vlastnosti, klony 13. Komunikace mezi objekty, události 14. Metody a metodické postupy při výuce programování ----- Rozsah přímé výuky pro kombinované studium: cvičení: 8 hodin/semestr
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Projektová výuka
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na didaktiku algoritmizace a programování na 2. stupni základní školy. Student využije dosud získaných znalostí z algoritmizace a programování v procesu didaktické transformace těchto témat.
Pomocí motivujících úloh v blokovém programovacím prostředí dokáže žáka naučit algoritmické řešení problémů.
|
Předpoklady
|
znalost programování v alespoň jednom programovacím jazyce
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
Podmínkou zápočtu je aktivní účast na cvičeních, vypracování a obhájení projektu a přípravy na vyučovací hodinu.
|
Doporučená literatura
|
-
LOVÁSZOVÁ, G., V. PALMÁROVÁ a M. CÁPAY. Didaktika programovania pre ZŠ 1: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-080-4.
-
LOVÁSZOVÁ, G., V. PALMÁROVÁ a M. CÁPAY. Didaktika programovania pre ZŠ 2: línia: didaktika informatiky a informatickej výchovy. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2011. ISBN 978-80-8118-091-0.
|