Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obraz světových regionů podle médií, geografické literatury, statistik a tematických atlasů. Srovnání cestovatelských zkušeností, viděného a reálného života na časovém snímku jednoho dne vybraných lidí v různých zemích světa. Důležitost každodenní situační orientace ve světovém dění na pozadí vývoje světových regionů. Výzvy a dopady výzev ve světových regionech, jejich internetový monitoring, role map Google. t v širším prostorovém a rezortním kontextu. Geografické znalosti a dovednosti potřebné k pochopení a porozumění světovým regionům. Vybrané statistiky a tematické mapy, mapová díla, regionální litearatura, lidská zkušenost v měnící se geografii světových regionů. Každý týden kontrola studia, prezentace výsledků - kladení geografických otázekm získání informací, jejich hodnocení, analýza, syntéza a odpověď, prezentace výsledků a její reprezentativnost.Preference kritického a tvořivého myšlení, personální integrity. Podpora čtení, psaní a grafických prací, analýzy map a jejich jednoduché konstrukce, trénink geografického diskurzu - interpretace, hodnoty, smysl, význam, utváření názorů, akceschopnosti. Skupinová diskuse, projekty, testy. Proměny světa, jinakost.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Exkurze
- 9 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 42 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřený na explanaci současných ekonomických a sociálních procesů, probíhajících na globální úrovni a měnících těžiště ekonomického, sociálního a politického života ve prospěch zemí východní Asie a zejména Číny. Geografická diferenciace popsaných procesů je analyzována v jednotlivých makroregionech.
širší přehled světové geografie, významných rysů její prostorovosti, institucí, ekonomie, společnosti, kultury porozumět a přijmout komplexitu světa, velké ideje a kultury, povahu společnosti, morální odpovědnost jednotlivce
|
Předpoklady
|
základy fyzické, humánní a regionální geografie
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška
zpracovat vybraný globion jako zdrojovou knihu pro geografickou výuku/učení využitím tématických map, statistik, médií, internetu naplnit požadované cíle a kompetence geografického kurikula pro ZŠ - zeměpisné standardy
|
Doporučená literatura
|
-
[1] COLE, J. Geography of the World´s Major Regions. London, 1996. ISBN 0-415-11742-9.
-
[1] LIPOVETSKY, G.; JUVIN, H. Globalizovaný Západ. . Praha, 2012. ISBN 978-80-7265-265-0.
-
[2] FRIEDMAN, T. Svět je plochý. Praha, 2007. ISBN 978-80-200-1530-3.
-
[3] VOJTA, V. Čínský svět . Brno, 2011. ISBN 978-80-905021-0-9.
|