Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět rozšiřuje dovednosti z didaktiky dějepisu a je vždy zaměřen na témata vyplývající z aktuálních potřeb a trendů. Hlavní náplní semináře je anylýza českých a zahraničních učebnic dějepisu s ohledem na pedagogickou praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět rozšiřuje dovednosti z didaktiky dějepisu a je vždy zaměřen na témata vyplývající z aktuálních potřeb a trendů. Hlavní náplní semináře je anylýza českých a zahraničních učebnic dějepisu s ohledem na pedagogickou praxi.
Odpovídá vymezení předmětu a požadavkům stanoveným v sylabu.
|
Předpoklady
|
Splnění předcházejících studijních povinností, viz studijní program.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
Aktivní účast na semináři (cvičení); splnění zadaných úkolů; úspěšně složený test; prostudovaná doporučená literatura.
|
Doporučená literatura
|
-
--. Rámcové plány pro výuku dějepisu. &, &.
-
--. Učebnice dějepisu pro ZŠ.
-
Bruner, J.S. Teoretické předpoklady struktury dějepisného učiva a její realizace v tematickém celku.. Ústí nad Labem, 1971.
-
Čapek, V. Problémy a tendence vyučování dějepisu v současném světě.. Praha, 1970.
-
Mejstřík, V. Metodika dějepisu jako učebního předmětu.. Praha, 1964.
-
Průcha,J. Moderní pedagogika.. Praha, PORTÁL, 1997.
-
Průcha,J. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno, 1998.
|