Vyučující
|
-
Kudrna Petr, doc. Ing. Ph.D.
-
Semerád Jaroslav, Ing.
-
Kopecká Ilona, Mgr.
-
Kloučková Alena, Mgr.
-
Hojsáková Denisa, Ing.
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika výuky praktického vyučování. 2. RVP, ŠVP příslušné odborné střední školy studenta. 3. Obory vzdělávání v rámci kontextu EU (systém EQF). 4. Didaktické principy a zásady při praktickém vyučování, při vyučování odborných předmětů. 5. Pojetí vyučovacích metod. Používané metody. Vyučovací formy. 6. Didaktické prostředky v praktickém vyučování, vyučování odborných předmětů 7. Systém utváření pracovních dovedností a návyků. 8. Hodnocení, sebehodnocení a klasifikace praktického vyučování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět úzce koresponduje se seminářem Reflexe pedagogické praxe a také Didaktika I a II. Ve skupinové diskuzi s učiteli z praxe z vybraných středních odborných škol studující reflektují a analyzují vlastní pedagogické přípravy. Na základě kolegiální diskuse a společného sdílení zkušeností a příkladů dobré praxe dochází k utváření vlastního pojetí učitelské profese a činností učitele. Předměty, z nichž student volí jedno zaměření: Předměty strojírenské a elektrotechnické: Ing. Bc. Jaroslav Semerád, MBA Předměty textilní: Ing. Zuzana Pluhařová Předměty zemědělské a lesnické: Ing. Miroslav Kudrna Předměty zdravotnické a sociální: Mgr. Ilona Kopecká Předměty ekonomické: Ing. Denisa Hojsáková/ Ing. Lenka Tesařová Předměty sektoru služeb: Mgr. Alena Kloučková
- didakticky plánuje výuku odborných předmětů s ohledem na specifika oboru - koncipuje činnostně a inkluzivně výuku odborných předmětů - zná specifika didaktické transformace v oblasti praktického a odborného vyučování - reflektuje vlastní zkušenosti a zkušenosti odborníků z praxe praktického vyučování podporuje kulturu vzájemného a společného učení ve škole, - vytváří rovné prostředí ve vzdělávání z pohledu genderu
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Čadílek, M. Didaktika odb. výcviku technických oborů. Brno 1995.
-
DRAHOVZAL, J., KILIÁN, O., KOHOUTEK, R. Didaktika odborných předmětů..
-
KALHOUS, Z. a OBST, O. a kol. Školní didaktika..
-
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0983-6.
-
KYRIACOU, CH. L. Klíčové dovednosti učitele..
-
OURODA, S. Oborová didaktika..
-
Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
PETTY, G. Moderní vyučování. 5. vyd. Praha: Portál, 2008..
-
SVOBODA, E., BEČKOVÁ, V., ŠVERCL, J. Kapitoly z didaktiky odborných předmětů..
|