Předmět: Inkluzivita ve vzdělávání 2

» Seznam fakult » FP » KPP
Název předmětu Inkluzivita ve vzdělávání 2
Kód předmětu KPP/CIV2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hubertová Lucie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Žáci se zdravotním znevýhodněním a oslabením. 2. Specifické poruchy chování a učení 3. Žáci s odlišným mateřským jazykem 4. Žáci se sociálním znevýhodněním

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Přednáška
Výstupy z učení
Předmět navazuje na předmět Inkluzivita ve vzdělávání I a na některá témata Psychologie žáka a školní třídy, na základě příkladů dobré praxe nabízí návrhy na práci s žáky v inkluzi.
- je obeznámen se specifiky školního vzdělávání žáků se zdravotním znevýhodněním (fyzické handicapy, chronická onemocnění, sluchové či zrakové postižení, mentální oslabení aj.) a sociálním znevýhodněním různého charakteru - orientuje se v pedagogické diagnostice a možnostech intervence - dovede individuální potřeby žáků respektovat pro svůj předmět (adekvátně zvolená modifikace požadavků a nároků na žáka) - zná základy znalostí a edukačních postupů pro žáky s odlišným mateřským jazykem - rozumí tomu, jak může individuální přístup učitele k žákům přispět k jejich školní úspěšnosti a osobní pohodě.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie. Praha, Grada 2014..
  • JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ, L., ZÁBRODSKÁ, K., KRESSA, J., DĚDOVÁ, M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016.
  • KREJČOVÁ L., BODNÁROVÁ, Z. a kol.v. Specifické poruchy učení..
  • KREJČOVÁ, L., MERTIN, V., eds. Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer, 2010. ISBN 978-80-7357-603-5.
  • MIOVSKÝ, M. et al. Prevence rizikového chování ve školství..
  • TESAŘOVÁ, M. a kol. Jak na žáky: zvládání náročných situací ve třídě..
  • VÁGNEROVÁ, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
  • ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr