Předmět navazuje na předmět Inkluzivita ve vzdělávání I a na některá témata Psychologie žáka a školní třídy, na základě příkladů dobré praxe nabízí návrhy na práci s žáky v inkluzi.
- je obeznámen se specifiky školního vzdělávání žáků se zdravotním znevýhodněním (fyzické handicapy, chronická onemocnění, sluchové či zrakové postižení, mentální oslabení aj.) a sociálním znevýhodněním různého charakteru - orientuje se v pedagogické diagnostice a možnostech intervence - dovede individuální potřeby žáků respektovat pro svůj předmět (adekvátně zvolená modifikace požadavků a nároků na žáka) - zná základy znalostí a edukačních postupů pro žáky s odlišným mateřským jazykem - rozumí tomu, jak může individuální přístup učitele k žákům přispět k jejich školní úspěšnosti a osobní pohodě.
|
-
FISCHER, S., ŠKODA, J. Sociální patologie. Praha, Grada 2014..
-
JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ, L., ZÁBRODSKÁ, K., KRESSA, J., DĚDOVÁ, M. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016.
-
KREJČOVÁ L., BODNÁROVÁ, Z. a kol.v. Specifické poruchy učení..
-
KREJČOVÁ, L., MERTIN, V., eds. Pedagogická intervence u žáků ZŠ. Praha: Wolters Kluwer, 2010. ISBN 978-80-7357-603-5.
-
MIOVSKÝ, M. et al. Prevence rizikového chování ve školství..
-
TESAŘOVÁ, M. a kol. Jak na žáky: zvládání náročných situací ve třídě..
-
VÁGNEROVÁ, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
-
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.
|