Vyučující
|
-
Hes Milan, Mgr. Bc. Ph.D.
-
Urbánek Petr, doc. PaedDr. Dr.
|
Obsah předmětu
|
1. Učitel a pedagogická profese. Výchovná a vzdělávací činnost učitele. Třídní učitel. Profesní spolupráce, učitel a školní poradenské pracoviště, školské poradenské zařízení, komunikace s dalšími subjekty OSPOD, PČR. (časová dotace 3 hodiny) 2. Vzdělávací koncepce a pedagogické přístupy. (časová dotace 3 hodiny) 3. Vlastní hodnocení a reflexe vybraného ŠVP daného stupně vzdělávání. (časová dotace 2)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Přednáška
|
Výstupy z učení
|
Předmět rozvíjí kompetence profesní spolupráce mezi kolegy a kolegyněmi, asistenty a asistentkami pedagoga a s pracovníky a pracovnicemi školního poradenského pracoviště a s dalšími odborníky a odbornicemi. Na základě znalostí pedagogických koncepcí a přístupů vede k reflexi a hodnocení vvbraných kurikulárních dokumentů školní úrovně.
- podporuje kulturu vzájemného a společného učení ve škole - na základě znalostí o fungování školního poradenského pracoviště a dalších subjektů sdílí poznatky o (vzdělávacích) potřebách konkrétních žáků - rozumí procesu vzniku vzdělávacích obsahů a souvislostem vyučovaných oborů s jinými obory - při plánování edukačního procesu spolupracuje s kolegy za účelem rozvíjet potenciál žáků (reflektuje mezipředmětové vztahy a průřezová témata) - uvědomuje si vliv pedagogických přístupů mna učení žáků - reflektuje koncepci zvoleného školního vzdělávacího programu na příslušném stupni vzdělávání
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
DVOŘÁK, D., HOLEC, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Kurikulum školního vzdělávání: zahraniční reformy v 21. století..
-
Gardner, T.G.; Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha:portál 2005.
-
KYRIACOU, CH. L. Klíčové dovednosti učitele..
-
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0872-3.
-
PRŮCHA, J., VALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník.
-
VÍTEČKOVÁ, M. Začínající učitel: jeho potřeby a uvádění do praxe. Brno: Paido, 2018. ISBN 978-80-7315-269-7.
|