Předmět: Reflexe pedagogické praxe

» Seznam fakult » FP » KPP
Název předmětu Reflexe pedagogické praxe
Kód předmětu KPP/CRPP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kovaříková Miroslava, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Informace o pedagogické praxi a zadání úkolů do portfolia (časová dotace 3 hodiny) 2. Reflexe průběhu praxe ? doporučený vzor výukových příprav, nástroj hodnocení a sebehodnocení k rozvoji učitelských kompetencí dle KRAU (vypracován FP TUL) (časová dotace 3 hodiny)

Studijní aktivity a metody výuky
Seminární aktivity
Výstupy z učení
Vypracování portfolia z pedagogické praxe
- reflektuje průběh své praxe a své zkušenosti využívá ke zefektivnění své výuky v tandemu s oborovým didaktikem pod supervizí garantů (s ohledem na složení skupiny účastníků) - reflektuje a hodnotí s podporou oborových didaktiků a vyučujících předmětu Reflexe praxe vlastní přípravy na výuku, využívá podpory vzorových příprav na výuku (činnostně a inkluzivně orientovaných), využívá k reflexi hodnotící a sebehodnotící nástroj rozvoje učitelských kompetencí dle KRAU (předem poskytnut ze strany FP TUL) - získává zpětnou vazbu od svých kolegů, které zve za tímto účelem do výuky - navštěvuje výuku svých kolegů za účelem zefektivnění své výuky - formuluje svou učitelskou vizi a hledá způsoby, jak ji v rámci výkonu svého povolání naplňovat
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • KORTHAGEN, F., KESSELS, J., KOSTERS, B., LAGERWERF, B. & WUBBELS, T. Jak spojit teorii s praxí. Didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido..
  • NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton.
  • REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba. Metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha: Portál, 2007..
  • ŠEĎOVÁ, K. Reflexe jako nástroj změny komunikačního chování učitele: případová studie. Pedagogika, 66(4), 2016, s. 477?494..
  • TROJAN, V. a kol. Pedagogický proces a jeho řízení. Praha: UK, PedF, 2002. ISBN 978-80-7290-543-0.
  • VAŠÁTKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr