Vyučující
|
-
Novotová Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Teoretické reflexe hodnot a hodnotové orientace 2. Kurikulum a hodnoty 3. Učitel a utváření hodnotové orientace a kultury života dětí 4. Tvořivost žáků jako hodnota 5. Evaluace škol 6. Média a utváření hodnot mládeže 7. Evropské hodnoty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá možnostmi rozvoje hodnotové orientace žáků v systému vzdělávání.
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Hodnoty a hod. orientace dětí a mládeže 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Student disponuej znalostmi z obecné pedagogiky asociální psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
DOROTÍKOVÁ, S. Filosofie hodnot. Praha 1998..
-
HORÁK, J. Škola a hodnotová orientace dětí a mládeže. Liberec, TU 1997..
-
KUČEROVÁ, S. Člověk, hodnoty, výchova. Prešov 1996..
-
SAK, P. Proměny české mládeže. Česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha, 2000..
|