| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
                
                    Nišponská Magda, PhDr. Ph.D.
                
                    Rozkovcová Andrea, Mgr. Ph.D.
                
                    Kacafírková Petra, PhDr. Ph.D.
                
                    Josífková Jitka, PhDr. Ph.D.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | Tematické okruhy: 1. Vize a struktura oboru. 2. Využití informačních médií ve studiu. Knihovnické služby. 3. Zkušenosti studentů vyšších ročníků se studiem.  4. Teambuilding ve skupinách.  Pro kominovanou formu: Úvodní soustředění se realizuje blokově. Podílí se na jednotlivých částech všichni vyučující v přímém kontaktu se studenty. 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming) 
                    
                
                    
                    Příprava na zápočet
                        - 14 hodin za semestr
                    Účast na výuce
                        - 76 hodin za semestr
                     | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Cílem předmětu je seznámit studenty s cíli, obsahem a formou studia oboru; umožnit jejich úvodní vzájemné poznání a podpořit vytvoření skupinových vztahů vedoucích k nastavení tvůrčího a sociálně pozitivního klimatu v rámci studia. V rámci soustředění jsou studenti seznámeni s organizačními a administrativními podmínkami studia.  Vyučující zároveň získají rámcový přehled o osobnostních a profesně pedagogických předpokladech a zaměření studentů. Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Úvodní soustředění 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Student disponuje základními dovednostmi k vysokoškolskému studiu. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta 
 Aktivní účast v celém rozsahu.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    Zlatý fond her / sest. Zapletal,M., Mladá fronta, Praha, 1990.. 
                
                    Zlatý fond her II / sest. Hrkal, J. a Hanuš, R., Portál, Praha, 1998.. 
                
                    JEBAVÁ, J. Úvod do arteterapie. Praha: Univerzita Karlova, 1997.. 
                
                    NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě, Portál, Praha, 3.vyd. 2000.. 
                
                    PÁVKOVÁ,J. et al. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Portál, Praha, 1999.. 
                
                    SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas, Karolinum, Praha, 2000.. ISBN 80-246-0044-7.
                 
 
 |