Vyučující
|
-
Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Význam médií pro vytváření postojů a názorů 2. Utváření životního stylu a ovlivňování chování jedince 3. Principy fungování médií a mediální sdělení 4. Rozvíjení mediální gramotnosti žáků Pro kombinovanou formu studia je povinné úspěšné prostudování a vypracování úkolů z elektronické opory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět pojednává o průřezovém tématu mediální výchova
Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Mediální výchova 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Stduent disponuje znmalostmi z obecné pedagogiyk a didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Dostupné na WWW:<http://www.vuppraha.cz/index.php?op=sections&sid=367.
-
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X..
-
ŘÍČAN, P.; PITHARTOVÁ, D. Krotíme obrazovku : Jak vést děti k rozumnému užívání médií. Praha: Portál, 1995..
-
SPOUSTA, V. Hromadné sdělovací prostředky a výchova. In KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. aj. Člověk ? prostředí ? výchova : K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. s.61-77..
|