Vyučující
|
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
-
Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je zajistit studentům vlastní zkušenost s oborem. V rámci předmětu musí studenti vykonávat samostatnou pedagogickou činnost ve vybrané mateřské škole. Student se orientuje v profesních kompetencích učitele MŠ, je schopen na základě pedagogicko-psychologické i metodické připravenosti samostatně sestavovat přípravy tematických celků předškolní výchovy a vzdělávání. Po samostatném vedení výuky student reflektuje své praktické výstupy se cvičným učitelem a zvládá metody hodnocení své pedagogické činnosti ve vztahu k RVP PV a profesním kompetencím učitele v MŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Skupinová konzultace, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností studentů
- Příprava na zápočet
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 70 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zajistit studentům vlastní zkušenost s oborem. V rámci předmětu musí studenti vykonávat samostatnou pedagogickou činnost ve vybrané mateřské škole. Student se orientuje v profesních kompetencích učitele MŠ, je schopen na základě pedagogicko-psychologické i metodické připravenosti samostatně sestavovat přípravy tematických celků předškolní výchovy a vzdělávání. Po samostatném vedení výuky student reflektuje své praktické výstupy se cvičným učitelem a zvládá metody hodnocení své pedagogické činnosti ve vztahu k RVP PV a profesním kompetencím učitele v MŠ.
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět jevům v praxi mateřských škol 2. Připravit, vést a vyhodnotit vlastní výchovně vzdělávací působení v mateřské škole 3. Kriticky zhodnotit a analyzovat základní témata spjatá s praxí mateřských škol 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Student disponuje znalostmi a dovednostmi z oblasti pedagogiky, psychologie a didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Absolvování pedagogických aktivit, svědomitá příprava a realizace pedagogických činností.Vedení vybrané pedagogické dokumentace.Pravidelné konzultace s didaktikem praxí. Studium a reflexe literatury. Zpracování závěrečného portfolia na základě dílčích portfolií a pedagogických deníků, které dokládá dosažení cílových kompetencí studenta. Kladné hodnocení studenta z MŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
Opravilová, E., Gebhartová, V. Rok v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9.
-
Pecina, P., Zormanová, L. Metody a formy aktivní práce v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4834-8.
-
Smolíková, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. ISBN 978-80-87000-35-5.
-
Svobodová, E., a kol. Vzdělávání v mateřské škole a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
|