Vyučující
|
-
Kasper Tomáš, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem semináře je zopakovat a systematizovat učivo ze základních pedagogických disciplín, které studenti absolvovali v průběhu studia. Studenti by měli bých schopni nejen poznatky reprodukovat, ale také provádět komparaci různých pedagogických teoríí, uvádět vlastní teoreticky zdůvodněné názory a aplikovat poznatky do praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět shrnuje a systematizuje učivo pedagogiky.
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět obsahu předmětu Seminář z pedagogiky ke SZZK 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu
|
Předpoklady
|
Student disponuje znalsotmi z obecné pedagogiky, dějin pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
|
Doporučená literatura
|
-
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X..
-
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Portál, Praha 2002..
-
VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha, 2007.
|