| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Předmět Mediální výchova seznamuje s cíli a obsahem stejnojmenného průřezového tématu RVP ZV.  Student bude vybaven poznatky a dovednostmi týkajícími se mediální komunikace a práce s médii.  Bude chápat význam médií jako socializačního faktoru, tedy prostředku vytváření postojů a názorů, utváření životního stylu a ovlivňování chování jedince ve společnosti. Osvojí si vědomosti o principech fungování médií a stavbě mediálních sdělení.  Seznámí se s efektivními postupy a metodami výchovné práce se žáky v oblasti mediální výchovy a rozvíjení mediální gramotnosti žáků. Bude vybaven dovednostmi vedení receptivních i produktivních činností žáků ve výuce v této oblasti vzdělávání.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 14 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Domácí příprava na výuku
                        - 18 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět pojednává o průřezovém tématu mediální výchova 
                 
                Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Mediální výchova 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Stduent disponuje znmalostmi z obecné pedagogiyk a didaktiky. 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Student prokáže zvládnutí odpovídajících vědomostí a dovedností vytvořením výukového projektu, který bude prezentovat při závěrečném pohovoru.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Dostupné na WWW:<http://www.vuppraha.cz/index.php?op=sections&sid=367. 
                
 
            
                
                - 
                    KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.. 
                
 
            
                
                - 
                    ŘÍČAN, P.; PITHARTOVÁ, D. Krotíme obrazovku : Jak vést děti k rozumnému užívání médií. Praha: Portál, 1995.. 
                
 
            
                
                - 
                    SPOUSTA, V. Hromadné sdělovací prostředky a výchova. In KRAUS, B.; POLÁČKOVÁ, V. aj. Člověk ? prostředí ? výchova : K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. s.61-77.. 
                
 
            
         
         
         
     |