Vyučující
|
-
Rozkovcová Andrea, Mgr. Ph.D.
-
Kasper Tomáš, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Neformální vzdělávání - výchovné a vzdělávací aspekty. Neformální vzdělávání a jeho význam a postavení v současné vzdělávací diskusi. Instituce neformálního vzdělávání a jejich výchovně-vzdělávací cíle. 2. Podmínky výchovné a vzdělávací práce v neformálním vzdělávání - vnitřní a vnější podmínky výchovy a jejich vliv na plánování a realizaci pedagogických aktivit v neformálním vzdělávání. Prostředky výchovné a vzdělávací práce v neformálním vzdělávání. 3. Využití alternativních výchovných a vzdělávacích koncepcí a přístupů v pedagogických aktivitách neformálního vzdělávání. 4. Vybrané obsahy neformálního vzdělávání se zaměřením na sport a výchovu ke zdraví. Historické příklady konceptů tělesné výchovy, volnočasové výchovy se zaměřením na zdraví člověka. 5. Konstruktivismus a konstruktivistické pojetí vzdělávání. Tvorba vzdělávacích programů v neformálním vzdělávání. Příklady dobré praxe. 6. Plánování, realizace, reflexe a hodnocení vzdělávacích projektů. Vzdělávací programy se zaměřením na sport a zdravý životní styl. 7. Aktéři a vztahy v neformálním vzdělávání. Výchova-autorita-svobodný rozvoj jedince. Výchova a individualita dítěte. Výchova a společenství. Výchova a gender.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s vymezením pojmu výchovy, (ne)formálního vzdělávání, se základními výchovnými a vzdělávacími koncepty, se systémem výchovy, s procesy výchovy v kontextu interakce člověk - společnost/kultura - příroda či s aktéry neformálního vzdělávání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Student se aktivně účastní seminářů, průběžně studuje a analyzuje odbornou literaturu, vypracovává zadané úkoly. Student vypracuje seminární práci na vybrané téma. Zkouška z předmětu bude ověřovat schopnost studenta analyzovat základní pedagogické pojmy a schopnost aplikovat je do praxe neformálního vzdělávání v oblasti sportu a sportovních programů.
|
Doporučená literatura
|
|