| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Nišponská Magda, PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Fárková Eva, Mgr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Témata předmětu kopírují tématické oblasti průřezového tématu RVP ZV Osobnostní a sociální výchova. Přidává se k nim didaktika každého tématu. Osobnostní rozvoj  - Rozvoj schopností poznávání; - Sebepoznání a sebepojetí; - Seberegulace a sebeorganizace;  - Psychohygiena; - Kreativita  Sociální rozvoj  - Poznávání lidí; - Mezilidské vztahy; - Komunikace; - Kooperace a kompetice ; Morální rozvoj  - Řešení problémů a rozhodovací dovednosti; - Hodnoty, postoje, praktická etika.   Pro kombinovanou formu studia je povinné úspěšné prostudování a vypracování úkolů z elektronické opory.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 32 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět se zabývá sociálně psychologickým výcvikem a jeho cílem je osobnostní rozvoj studentů. 
                 
                Po splnění kurzu bude student/ka schopen/schopna: 1. Porozumět obsahu předmětu Osobnostní a sociální výchova 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 5. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti 
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Student disponuje základními znalostmi z pedagogiky. 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                  K úspěšnému absolvování předmětu student/ka splní: 1. aktivní účast na kurzu 2. aktivní vypracování všech zadaných úkolů 3. četba odborné literatury 4. vypracování odborné semestrální práce 5. úspěšné ověření poznatků získaných v kurzu, dosažení minimálních kritérií stanovených pro získání kreditu
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    BELZ, H.; SIEGRIST,M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: PORTÁL, 2001.. 
                
 
            
                
                - 
                    HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS, 2005. 
                
 
            
                
                - 
                    KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. 
                
 
            
                
                - 
                    KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005. 
                
 
            
                
                - 
                    KŘÍŽ, P. Kdo jsem, jaký jsem. Kladno: AISIS, 2005.. 
                
 
            
                
                - 
                    NEUMANN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998.. 
                
 
            
                
                - 
                    VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. 3.vyd. Praha: ISV, 2005.. 
                
 
            
                
                - 
                    VALENTA, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2005.. 
                
 
            
                
                - 
                    VALENTA, J. Manuál k tréninku řeči lidského těla. Kladno: AISIS, 2004.. 
                
 
            
                
                - 
                    VALENTA, J. Učit se být. AISIS - STROM, Kladno - Praha, 2003.. 
                
 
            
         
         
         
     |