Vyučující
|
-
Burešová Jitka, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy marketingu: zákazník, trh, segmentace, analýza prostředí, strategie. 2. Marketingový plán: tvorba plánů, produkt, cena, distribuce, komunikace. 3. Základní pojmy projektového managementu: definice projektu, lidské zdroje, manažer týmu, týmové role. 4. Iniciace projektu, plán projektu: cíle, trojimperativ, přínosy projektu, plánování, metoda logického rámce, myšlenkové mapy. 5. Plán projektu: WBS, časový harmonogram, kritické cesty, personální obsazení projektu, rozpočet, řízení rizik, řízení kvality. 6. Realizace projektu: obsazování, rozdělování úkolů, koordinace, motivování, dohled, školení, poskytování rad, komunikace v týmu, vznik konfliktu, monitorování a kontrola projektu. 7. Ukončení projektu a závěrečná zpráva: dokumentace projektu, akceptace projektu, zásady ukončení projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a projektového managementu.
Student bude schopen: 1. rozumět oblasti marketingu a projektového managementu 2. využít získané poznatky a dovednosti v řízení ziskových/neziskových organizací
|
Předpoklady
|
Základní znalosti marketingu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace skupinové práce, Písemná práce, Test
Vypracování praktického úkolu v malých skupinách a jeho prezentace, písemný test.
|
Doporučená literatura
|
-
DĚDKOVÁ, J., HONZÁKOVÁ, I. Základy marketingu. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. ISBN 978-80-7372-411-5.
-
EGER, L., et al. Management rizik vzdělávacích projektů. Plzeň: Nava, 2013. ISBN 978-80-7211-453-5.
-
HAČKAJLOVÁ, L., PROSTĚJOVSKÁ, Z., TOMÁNKOVÁ, J. Projektový management. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2013. ISBN 978-80-87839-00-3.
-
MARŠÍKOVÁ, K. a M. ZBRÁNKOVÁ. Úvod do managementu I. 2. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2015. ISBN 978-80-7494-248-8.
-
PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3664-8.
-
ROSENAU, M. D. Řízení projektů. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-1506-0.
-
SVOZILOVÁ, A. Projektový management. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0075-0.
-
VEBER, J. Management. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.
|