Vyučující
|
-
Kasper Tomáš, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Italská pedagogika v meziválečném období. 2. Italská pedagogická diskuse a otázka inkluze - historické a aktuální otázky. 3. Reformně pedagogické hnutí v historické perspektivě. 4. Vztah kulturní historie, kulturních věd a pedagogiky. 5. Vybrané otázky filozofie výchovy v středoevropském kontextu. 6. Dějiny slovenského pedagogického myšlení ve 20. století. 7. Interpretace textů a pedagogický výzkum.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět sleduje rozšíření znalostí studentů v oblasti srovnání pedagogických otázek v evropské diskusi, ale i zvýšení otevřenosti a citlivosti studentů nahlížet pedagogické problémy v mezinárodním srovnání. Předmět je zařazen na konec studia, neboť se předpokládá, že studenti již disponují odbornými základními i prohloubenými znalostmi a dovednostmi v obecné pedagogice, didaktice a pedagogické psychologii, případně etopedii a sociální pedagogice. Na tyto základy studenti navazují v rámci mezinárodního srovnání vybraných pedagogických problémů s experty předních evropských univerzit.
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět obsahu předmětu Vybrané problémy výchovné teorie v mezinárodním výzkumném kontextu 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat témata daného předmětu 3. Prakticky demonstrovat získané poznatky v rámci semestrální práce
|
Předpoklady
|
Student má znalosti v oblasti pedagogiky a psychologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná práce
Aktivní účast ve výuce, vypracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
|