Vyučující
|
-
Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět rozvíjí schopnost studentů hrát si s hudbou a vést k této hře děti a mládež. Součástí je i ilustrace možností využití technických prostředků na práci s hudbou. Melodizace daného textu a jeho variace. Tvořivost, tvořívé přístupy, realizace říkadel, doprovodu k písni. Realizace a předvedení videosekvence či fotoprezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět rozvíjí schopnost studentů hrát si s hudbou a vést k této hře děti a mládež. Součástí je i ilustrace možností využití technických prostředků na práci s hudbou.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
Tvořivost, tvořivé přístupy, realizace říkadel, doprovodu k písni. Hry s rytmem, hry s textem a písní, grafomotorické aktivity s písní. Realizace a předvedení seminární práce. U kombinované studia účast na blokové výuce. "Po dobu nařízené distanční výuky bude kontaktní účast na přednáškách a seminářích nahrazena plněním dílčích úkolů a komunikací se studenty v e-learningovém kurzu či on-line výukou."
|
Doporučená literatura
|
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie..
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi..
-
VÁŇOVÁ, H. Hudební tvořivost žáků mladšího školního věku. Praha: Supraphon, 1989.
|