Vyučující
|
-
Vykoukalová Zuzana, Mgr.
-
Marešová Jaroslava, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Využití literatury a filmu ve výuce španělštiny. Studenti vytvoří literárně-didaktické portfolio. Úplné a aktuální informace o předmětu včetně sylabu a elektronických opor jsou dostupné na: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 22 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na možnosti využití literatury ve výuce španělského jazyka na základních a středních školách. Studenti získají přehled o španělsky psané literatuře pro děti a mládež, o možnostech využití zjednodušené četby ve výuce a o filmových adaptacích literárních děl. Ve cvičeních budou studenti pracovat s konkrétními literárními texty nebo filmy a budou promýšlet možnosti jejich využití. Budou vytvářet didaktické pracovní listy k vybraným textům a filmům. Cílem předmětu je tvorba, odevzdání a představení literárně-didaktického portfolia.
Zpracování pracovních listů.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v literatuře španělsky mluvících zemí.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Účast na cvičeních, ústní prezentace, odevzdání didaktického pracovního listu, ústní zkouška. Tvorba, odevzdání a představení literárně-didaktického portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
DÍEZ DE REVENGA, FRANCISCO JAVIER. Didáctica del texto literario. Murcia: Consejería de Educación, 2010..
-
GÓMEZ DE LORA, CHEMA. Manual de literatura infantil y juvenil. Madrid: CCS, 2009..
|