Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Základní problémy didaktiky jazyků. Úplné a aktuální informace o předmětu včetně sylabu a elektronických opor jsou dostupné na: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty se strategiemi a metodami výuky cizích jazyků, s psychologickými a lingvistickými aspekty a problematikou motivace a hodnocení. Důraz je kladen na principy a typy hodnocení ve výuce, zásady testování a tvorby didaktického testu, úlohu chyby ve výuce cizího jazyka a techniky a zásady opravování chyb v mluveném i psaném projevu. Teoretické poznatky jsou využívány k nácviku efektivního plánování výuky s postupem od jednotlivých aktivit k plánování celé hodiny.
Plánování hodin, tvorby testů, orientace v problematice hodnocení.
|
Předpoklady
|
Jazyková znalost, orientace v didaktice.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Účast na cvičeních, prezentace, písemný zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
ENCINA ALONSO, VICTORIA ÁNGELES. Soy profesor/a: aprender a enseňar 1. Madrid: Edelsa, 2012..
-
ENCINA ALONSO, VICTORIA ÁNGELES. Soy profesor/a: aprender a enseňar 2. Madrid: Edelsa, 2011..
|