Vyučující
|
-
Marešová Jaroslava, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studijní obor Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání je tvořen částí lingvistickou, literárněvědnou a lingvodidaktickou. Aktuální informace o jednotlivých předmětech je možno nalézt v sylabech umístěných na webových stránkách Katedry románských jazyků: www.fp.tul.cz/kro a dále v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá literaturou španělsky mluvících zemí Ameriky počínaje indiánskými písemnými památkami a obdobím dobývání Ameriky přes literaturu období kolonie a bojů za nezávislost po konec 19. a první desetiletí 20. století, významné modernismem a avantgardními hnutími. Cílem je seznámit studenty s nejvýznamnějšími autory a směry daných období. V seminářích jsou analyzovány úryvky stěžejních děl.
Teoretické znalosti a praktické dovednosti v oboru. (A2)
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
FRANCO, J. Historia de la literatura hispanoamericana.
-
GOIC, Cedomil. Brevísima relación de la historia de la novela hispanoamericana. Madrid: Biblioteca nueva, 2009..
-
POLÁKOVÁ, Dora. Mezi propastí a nebem. Fin de siécle v prozaickém díle Rubéna Daría. Praha: Karolinum, 2017..
|