Vyučující
|
-
Hotařová Liana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studijní obor Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání je tvořen částí lingvistickou, literárněvědnou a lingvodidaktickou. Aktuální informace o jednotlivých předmětech je možno nalézt v sylabech umístěných na webových stránkách Katedry románských jazyků: https://kro.fp.tul.cz/ a v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na praktickou aplikaci poznatků předmětu morfologie z předcházejícího semestru, kdy se studenti naučili rozeznávat jednotlivé slovní druhy. V morfologické analýze si pak dále prohlubují své znalosti, a podrobněji se věnují určitým slovním druhům, jakými jsou podstatná jména, přídavná jména a především slovesa. Důraz je kladen na procvičování opisných a předložkových vazeb a gramatických kategorií, které se odlišují od češtiny nebo které se v češtině nevyskytují. Na praktických příkladech si studenti své znalosti ještě více upevňují a procvičují.
Teoretické znalosti a praktické dovednosti v oboru. (B1-B2)
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
CASTILLO, David Andrés. - ČERMÁK, Petr. Gramática aplicada de la lengua espaňola. Praha: Karolinum, 2011..
-
GÓMEZ TORREGO, Leonardo. Análisis morfológico. Madrid: SM, 2013..
-
HOTAŘOVÁ, Liana. Ejercicios prácticos de morfología. Liberec: Technická univerzita, 2014..
|