Vyučující
|
-
Hotařová Liana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studijní obor Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání je tvořen částí lingvistickou, literárněvědnou a lingvodidaktickou. Aktuální informace o jednotlivých předmětech je možno nalézt v sylabech umístěných na webových stránkách Katedry románských jazyků: https://kro.fp.tul.cz/ a v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět studuje podrobně jednotlivé slovní druhy a přináší ucelený přehled struktury a tvoření slov ve španělštině. Jsou vysvětleny základní morfologické pojmy (klasifikace morfémů podle sémantického a syntaktického hlediska, morfémy lexikální a gramatické, morfémy vázané a volné, alomorfy, atd.) a procesy flexe, derivace a kompozice. Důraz je kladen na specifický charakter gramatických kategorií ve španělštině v porovnání s češtinou. V praktické části se ověřují získané znalosti především u problematických jevů.
Teoretické znalosti a praktické dovednosti v oboru. (A2)
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
ČERNÝ, Jiří. Morfología espaňola. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2008..
-
VARELA ORTEGA, Soledad. Morfología léxica: la formación de palabras. Madrid: Gredos, 2005..
|