Vyučující
|
-
Vykoukalová Zuzana, Mgr.
-
Valeš Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studijní obor Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání je tvořen částí lingvistickou, literárněvědnou a lingvodidaktickou. Aktuální informace o jednotlivých předmětech je možno nalézt v sylabech umístěných na webových stránkách Katedry románských jazyků: https://kro.fp.tul.cz/spanelstina/spanelsky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani a v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Náplň předmětu pomáhá k nácviku mluvených a poslechových dovedností studentů. Za tímto účelem jsou podrobně zvukově analyzovány jak běžné rozhovory standardní španělštiny (televizní zprávy, rádio, video), tak nahrávky z různých regionů Španělska (Andalusie, Extremadura) a Latinské Ameriky (Mexiko, Peru, Argentina, Kuba). U regionálních variet je předem upozorněno na jejich nejcharakterističtější rysy. Cílem je dosažení maximálního stupně porozumění mluvenému projevu v cizím jazyce.
Teoretické znalosti a praktické dovednosti v oboru.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost (A1).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
ALZUGARAY, Pilar, et al. Preparación al Diploma de Espaňol Nivel Intermedio B2. Madrid: Edelsa, 2007..
-
GARCÍA-VIŇO SÁNCHEZ, Mónica. Preparación al Diploma de Espaňol Nivel Inicial B1. Madrid: Edelsa, 2008..
|