Vyučující
|
-
Marešová Jaroslava, PhDr. Ph.D.
-
Sánchez Fernández Juan Anton, doc. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Studijní obor Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání je tvořen částí lingvistickou, literárněvědnou a lingvodidaktickou. Aktuální informace o jednotlivých předmětech je možno nalézt v sylabech umístěných na webových stránkách Katedry románských jazyků: https://kro.fp.tul.cz/spanelstina/spanelsky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani a v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá literaturou Španělska počínaje prvními písemnými památkami a středověkou literaturou přes literaturu Zlatého věku po romantismus. Studenti získají přehled o španělské literatuře daných období. Přednášky jsou zaměřeny na dějiny španělské literatury od prvopočátků až po romantismus 19. století. Cílem přednášek je získání všeobecného přehledu o španělské literatuře v daných obdobích. Cvičení jsou zaměřena na nejvýznamnější autory a díla v daném období. Důraz je kladen na četbu a detailní analýzu děl.
Teoretické znalosti a praktické dovednoti v oboru. (A2)
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost. (A2)
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
ALCHAZIDU, Athena. Esbozo de la Historia de la Literatura Espaňola. Brno: AP, 2004..
-
ALVAR, Carlos - MAINER, José - NAVARRO, Rosa. Breve historia de la literatura espaňola. Madrid: Alianza editorial, 2014..
-
SÁNCHEZ FERNÁNDEZ, Juan Antonio - MAREŠOVÁ, Jaroslava et al. La cuestión autobiográfica en el Siglo de Oro. Praha: FFUK, 2013..
-
SÁNCHEZ FERNÁNDEZ, Juan Antonio. La tesitura de la Celestina. Praha: Karolinum, 2012..
|