Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do problematiky. Zdravý životní styl, pohybová aktivnost, pohybový režim. Charakteristika kondičních programů. Propagačně motivační programy. Kondiční programy. Cooperův program. Tvorba kondičních programů. Optimalizace tělesné hmotnosti. Testování výkonnosti sportovce - motorické testy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubení znalostí o vlivu kondičního cvičení na výkonnost a zdraví. Studenti se dozvědí , jak rozvíjet koordinační schopnosti, svalovou sílu, a vytrvalost, jaké jsou zásady při tvorbě kondičních programů a jakým způsobem cvičení přispívá ke zdravému životnímu stylu a optimalizaci tělesné hmotnosti. Studenti umí vytvořit kondiční program se zaměřením na rozvoj pohybových schopností.
|
Předpoklady
|
Pohybové dovednosti na úrovni odpovídající věku studentů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
- 75 % účast na cvičeních - předvedení stanovených pohybových dovedností
|
Doporučená literatura
|
-
CHOUTKA, M. a DOVALIL, J. Sportovní trénink. 2. vyd. Praha : Olympia, 1991..
-
KRIŠTOFIČ, J. Kondiční trénink. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2197-2..
-
TICHÝ, M. Funkční diagnostika pohybového aparátu. Praha: RE-FIT, 1994. 60 s..
-
TLAPÁK, P. Tvarování těla pro muže a ženy. Praha, Arsci, 2002. ISBN 80-86078-16-7.
|