Vyučující
|
-
Kindl Steffanová Marcela, MgA.
-
Kindl Zdeněk
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: Bod sylabu odpovídá týdennímu rozsahu výuky. 1.- 3. Práce s bitmapovou grafikou. Využití programových možností s ohledem na navrhování vzorů - rozlišení, selekce, vrstvy, kanály, cesty, nástroje, barevné systémy. Definování stopy, motivu, vzoru, vytvoření raportu - zákonitosti raportu, globální úpravy, masky, filtry, redukce barevnosti. 4.- 5. Práce s vloženou kresbou, malbou, s reprodukcí. Využití vyjadřovacích schopností počítače. 6. Využití nástrojů počítačové grafiky při zpracování variant výtvarného návrhu jako výchozího pro textilní vzor. Aplikace pro dekorování skla. 7.- 9. Vytvoření návrhů textilních vzorů s tvarovými a barevnými variantami pro výrobek s uzavřenou kompozicí, pro zboží s nekončící kompozicí, pro textilní originál. 10.- 11. Rozpracování návrhů vzorů z pracovních témat výuky do zadaných variant. 12.- 13. Počítačové zpracování výtvarných návrhů pro ruční nebo digitální textilní tisk. 14. Prezentace semestrálních úkolů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Práce v programu Adobe Photoshop. Designérská práce za podpory počítače. Nástroje, vrstvy, barvy, vzory, struktury aj. Motivy a vzory pro textilní design. Vytvoření návrhů pro realizace textilní technologií, rozpracování výtvarných návrhů, tvarové a barevné varianty.
V rámci předmětu student získá praktické zkušenosti z oboru.
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Rozhovor
Zápočet: podmíněný předvedením stylu práce a splněním zadaných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Kovařík V.:. Adobe Photoshop v praxi, Grada 2003.
-
Willmore B.:. Adobe Photoshop CS, Computer Press.
|