| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Erhart Jiří, prof. Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Kučera Michal, Mgr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. Počítač, tablet a mobil jako technický prostředek výuky a způsoby jeho využití. 2. Nabídka programů a aplikací, využitelných při výuce, procvičování či zpracování naměřených hodnot. 3. Způsoby záznamu, přenosu a sdílení naměřených dat na PC, tabletu či mobilu. 4. Modelování pomůcek k výuce pro tisk na 3D tiskárně v 3D modelovacím programu. 5. Příprava modelu k 3D tisku a základní nastavení tiskárny. 6. Tisk modelu a praktická doporučení pro jeho následné úpravy. 7. Fyzikální simulační SW a jeho využití ve škole (Algodoo, Geogebra, Excel). 8. Měřící systémy pro PC a jejich základní ovládání - připojení a nastavení čidel, ovládání SW. 9. Přehled dostupných čidel systému Vernier, představení alternativních měřících systémů. 10. Zpracování a analýza dat, získaných z integrovaných či připojených čidel Vernier. 11. Komplexní a multioborová měření s přesahem do Chemie, Biologie či projektové výuky. 12. Prezentace seminárních prací. 13. Didaktický a metodický rozbor a hodnocení seminárních prací. 14. Shrnutí kurzu, kompletace metodické příručky z odevzdaných seminárních prací, zápočty.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        
        
            
                    
                
                    
                    - Kontaktní výuka
                        - 8 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Kontaktní výuka
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět seznamuje studenty s didaktikou využití počítačové techniky ve výuce fyziky. Ukazuje příklady jejího využití k zlepšení názornosti výkladu pomocí multimediálních materiálů či počítačem podporovaných experimentů, zefektivnění procvičování nové látky a přípravu vlastních pomůcek pomocí 3D tisku. 
                 
                Základní znalosti z IT pro výuku fyziky.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Základy pročítačové gramotnosti.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                    
                        nespecifikováno
                    
                
                 Základní kurz fyziky a základy ICT.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    KOLEKTIV AUTORŮ. . Léčebná rehabilitace. Praha : H+H, 1994. ISBN 80-85787-69-5.
                
 
            
                
                - 
                    Kolektiv. Úvod do fyzikálních měření. 2012.
                
 
            
                
                - 
                    SVOBODA, E. Přehled středoškolské fyziky. 5., přeprac. vyd.. Praha, 2014. ISBN 978-80-7196-438-4.
                
 
            
                
                - 
                    VOCHOZKA V. 3D tisk ve výuce fyziky, praktická učebnice pro ZŠ a SŠ. 2022.
                
 
            
                
                - 
                    ZOUNEK J., JUHAŇÁK L., STAUDKOVÁ H., POLÁČEK J. E-learning, učení se s digitálními technologiemi. 2021.
                
 
            
         
         
         
     |