| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Hejsková Pavlína, Mgr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Havlíková Bittnerová Jana, Mgr.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Předmět by měl studentům dát přehled o možnostech fyzikálního vzdělávání mimo školní výuku. Prakticky je seznámí s tradičními i novějšími soutěžemi i nesoutěžními aktivitami v oblasti fyziky a také je čeká exkurze do libereckého science centra iQLANDIA. Součástí předmětu je i výběr jednoho tématu, které studenti zpracují a formou prezentace představí ostatním. Semináře: 1.  Co vše je neformální fyzikální vzdělávání? Ohlédnutí za historií vyučování fyziky v českých zemích i v zahraničí. 2.  Přehled a rozdělení fyzikálních mimoškolních aktivit. 3.  Fyzikální olympiáda - historie, organizační struktura, ukázka úloh. 4.  Fykos, Turnaj mladých fyziků, AMAVET apod., pravidla soutěží, možnosti zapojení, časová a odborná náročnost. 5.  On-line fyzikální aktivity pro studenty. 6.  Přírodovědné kroužky, badatelské aktivity, vědecké tábory, fyzikální hry apod. 7.  Seznámení se science centry v ČR - virtuální prohlídka vybraných institucí České asociace science center. 8.  Science centra v zahraničí - virtuální prohlídka vybraných institucí. 9.  Jak využít nabídku science center pro školní výuku? Možnosti zapojení aktivit nabízených v science centrech do          výuky.  10.  Ukázky zajímavých popularizačních www stránek, video kanálů, literatury a dalších zdrojů inspirace pro studenty  i učitele. 11.  Spolupráce s odbornými fyzikálními pracovišti, možnosti zapojení studentů do výzkumu - činnost AV ČR, TUL  atd. 12.  Fyzika v běžném životě - jak přivést studenty k většímu propojení teorie a praktického života. Využití moderních  technologií k povzbuzení zájmu o fyziku -  3D tisk, robotika, atd. 13.  Nabídka témat k prezentaci, diskuze o využití a začlenění mimoškolního vzdělávání do školní výuky. 14.  Prezentace zadaného tématu, diskuze. 
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Seminář
        
            
                    
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 28 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Předmět by měl studentům dát přehled o možnostech fyzikálního vzdělávání mimo školní výuku. Prakticky je seznámí s tradičními i novějšími soutěžemi i nesoutěžními aktivitami v oblasti fyziky a také je čeká exkurze do libereckého science centra iQLANDIA. Součástí předmětu je i výběr jednoho tématu, které studenti zpracují a formou prezentace představí ostatním. 
                 
                
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Aktivní účast na semináři, exkurze do iQLANDIE, prezentace zadaného tématu.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    HÁJEK, HOFBAUER, PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: Trendy pedagogiky volného času. Portál, 2011. ISBN 987-80-262-0030-7.
                
 
            
         
         
         
     |