Vyučující
|
-
Nábělek Kamil, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.- 2. Úvodní přednáška - velké mezinárodní přehlídky současného umění 3. - 4. Benátské bienále - historie, současnost i budoucnost 5. - 6. Bienále jako globální fenoném 7. - 8. Documenta Manifesta 9. - 10. Tate modern London 11. - 12. Německý pavilo benátského bienále 13. - 14. Umělecká díla jako váraz protestu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz seznamuje s hlavními světovými tendencemi současného umění v období posledních dvaceti let. Činí tak na základě kontextualizace, kterou nám poskytují velké světové výstavy a přehlídky současného umění. Bienále v Benátkách, Sao Paulu, Istanbulu, New Yorku, Athénách, Berlíně, Sydney, Documenta v Kasselu či putovní bienále Manifesta atp. tvoří specifickou infrastrukturu současného umění a ukazují na jeho širší kulturní, ekonomický a politický kontext. Připojíme k tomu projekty, které vznikly v rámci velkých institucí jako je Tate Modern v Londýně či projekty, jež se váží k jednomu konkrétnímu místu, které se samo stává součástí prezentovaných děl. Zmíníme též i český kontext, který přirozeně přebírá a transformuje praktiky a postupy známé z mezinárodní scény.
Získat přehled o společných zdrojích současného umění a architektury.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Hummel, J. Wiener Aktionismus. Milano, 2004.
-
Kundera, L. DADA. Praha, 1983.
-
Paul, CH. Digital Art. Thames & Hudson, 2003.
-
Rezek, P. Tělo věc a skutečnost v současném umění. Praha, 1982.
-
Ruff, T. Nudes. New York, 2003.
-
Rush, M. New Media in Art. New Media in Art, Michael Rush,Thames & Hudson, 2005, 2005.
-
Srp, K. Minimal & Earh & Concept Art. Praha, 1982.
|