Vyučující
|
-
Stolín Jan, doc. M.A.
-
Prokeš Jaroslav, MgA. Ph.D.
-
Hnízdil Aleš, doc. akad. soch.
-
Zeman Filip, MgA.
-
Vlachynská Petra, MgA. Ph.D.
-
Hanzlík Daniel, doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
Práce v ateliéru klade na studenty vysoké nároky, spojené se schopností řešit tvůrčí problémy ležící mezi uměním a společenským postojem, kulturní zodpovědností a technologickým rozvojem. Studenti se učí vidět své projekty ve specifickém prostředí, v kulturních i sociálních souvislostech, a i ve velkém prostorovém měřítku pracovat s detailem. Semestrální práce je zakončena závěrečnou zkouškou. Ateliérová práce v sobě nezahrnuje jenom vlastní uměleckou tvorbu, ale i diskuze o teoretických a technických problémech jednotlivých projektů, vedených mezi studenty a pedagogy. Konzultace v ateliéru jsou kontinuálním diskurzem na témata umělecké praxe a reflexe současné společnosti. Takto vedená permanentní diskuze pomáhá vytvářet ze studentů samostatné tvůrčí osobnosti s vlastním, nejenom uměleckým myšlením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Příprava na zkoušku
- 210 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 210 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Práce studenta v ateliéru klade vysoké nároky na studenty, kteří jsou schopni řešit tvůrčí problémy ležící mezi uměním a společenským postojem, kulturní zodpovědností a technologickým rozvojem. Musí umět vidět projekt ve specifickém prostředí, v kulturních i sociálních souvislostech a být schopni i ve velkém prostorovém měřítku pracovat s detailem. Semestrální práce je zakončena závěrečnou zkouškou. Ateliérová práce nezahrnuje v sobě jenom vlastní uměleckou tvorbu, ale i diskuze o teoretických a technických problémech vedených mezi studenty a pedagogy. Diskuze v ateliéru je kontinuálním diskurzem na témata umělecké praxe a reflexe současné společnosti. Takto vedená permanentní diskuze pomáhá vytvářet ze studentů samostatné tvůrčí osobnosti s vlastním, nejenom uměleckým, myšlením.
Propojení teoretických základů s kreativní prací designérů.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Studijní výsledky a pokrok studentů jsou ověřovány pravidelnými konzultacemi nad jejich projekty. V ateliérech probíhá řada společných krátkých úkolů, dílčích odevzdání, prezentací a ukázek rozpracovanosti, často i za přítomnosti vyučujících z ostatních ateliérů i externích hostů. Standardem je 75 % docházka. Závěrečné hodnocení zadaného úkolu semestrální práce je vždy za osobní přítomnosti studenta před komisí sestavenou z pedagogů ostatních výtvarných ateliérů FUA, zástupce katedry teorií FUA a externích hostů. Hodnoceno je celkové vyznění výtvarné práce a jeho úroveň ve vztahu k tématu a pracím ostatních studentů v 1. ročníku, jeho technické zpracování a instalace.
|
Doporučená literatura
|
-
GRYNSZTEJN, Madeleine a BAL, Mieke. Take your time: Olafur Eliasson. San Francisco. San Francisco, 2007. ISBN 978-0-500-09340-5.
-
HODGE, Susie. 100 mistrovských děl a co znamenají. Praha, 2022. ISBN 978-80-271-3316-1.
-
CHALUPECKÝ, Jindřich. Úděl umělce: duchampovské meditace. Praha, 1998. ISBN 80-7215-050-2.
-
CHRISTO. Christo and Jeanne-Claude ? L?Arc de Triomphe, wrapped. Köln. 2021.
-
JETELOVÁ, Magdalena; VLČEK, Tomáš; NEŠETŘIL, Jaroslav; PETŘÍČEK, Miroslav; ELSEN, Thomas et al. Magdalena Jetelová: proměny místa a prostoru. Liberec, 2021.
-
KLIMEŠOVÁ, Marie a ROUSOVÁ, Hana. Tak blízko, tak daleko 1947-1960: české výtvarné umění v mezinárodních sociokulturních souvislostech.. Praha, 2023. ISBN 978-80-7671-138-9.
-
LAHODA, Vojtěch. Český kubismus. Praha, 1996. ISBN 80-85946-33-5.
-
LONG, Christopher. Jiří Příhoda: 2021/2011 Austin, Texas.. Praha, 2021. ISBN 978-80-7437-349-7.
-
MLÁDKOVÁ, Meda a KUNDRA, Ondřej. Meda Mládková ? můj úžasný život. Praha, 2019. ISBN 978-80-200-3009-2.
-
PUČEROVÁ, Klára; KRATOCHVÍL, Petr; MERTA, Dan a VLACHYNSKÁ, Petra (ed.). Z galerie ven!: umění v českém veřejném prostoru po roce 1989. Praha, 2022. ISBN 978-80-88161-17-2.
|