Vyučující
|
-
Stolín Jan, doc. M.A.
-
Prokeš Jaroslav, MgA. Ph.D.
-
Dostálek Lukáš, MgA.
-
Rouha Jan, MgA.
-
Zeman Filip, MgA.
-
Vlachynská Petra, MgA. Ph.D.
-
Hanzlík Daniel, doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
Práce studentů v aktuálním semestru navazuje na získané znalosti a dovednosti z předcházející ateliérové výuky. Práce v ateliéru klade na studenty vysoké nároky, spojené se schopností řešit tvůrčí problémy ležící mezi uměním a společenským postojem, kulturní zodpovědností a technologickým rozvojem. Studenti se učí vidět své projekty ve specifickém prostředí, v kulturních i sociálních souvislostech, a i ve velkém prostorovém měřítku pracovat s detailem. Semestrální práce je zakončena závěrečnou zkouškou. Ateliérová práce v sobě nezahrnuje jenom vlastní uměleckou tvorbu, ale i diskuze o teoretických a technických problémech jednotlivých projektů, vedených mezi studenty a pedagogy. Konzultace v ateliéru jsou kontinuálním diskurzem na témata umělecké praxe a reflexe současné společnosti. Takto vedená permanentní diskuze pomáhá vytvářet ze studentů samostatné tvůrčí osobnosti s vlastním, nejenom uměleckým myšlením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Příprava na zkoušku
- 250 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 224 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Práce studentů v aktuálním semestru navazuje na získané znalosti a dovednosti z předcházející ateliérové výuky. Práce v ateliéru klade na studenty vysoké nároky, spojené se schopností řešit tvůrčí problémy ležící mezi uměním a společenským postojem, kulturní zodpovědností a technologickým rozvojem. Studenti se učí vidět své projekty ve specifickém prostředí, v kulturních i sociálních souvislostech, a i ve velkém prostorovém měřítku pracovat s detailem. Semestrální práce je zakončena závěrečnou zkouškou. Ateliérová práce v sobě nezahrnuje jenom vlastní uměleckou tvorbu, ale i diskuze o teoretických a technických problémech jednotlivých projektů, vedených mezi studenty a pedagogy. Konzultace v ateliéru jsou kontinuálním diskurzem na témata umělecké praxe a reflexe současné společnosti. Takto vedená permanentní diskuze pomáhá vytvářet ze studentů samostatné tvůrčí osobnosti s vlastním, nejenom uměleckým myšlením
Propojení teoretických základů s kreativní prací designérů.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Studijní výsledky a pokrok studentů jsou ověřovány pravidelnými konzultacemi nad jejich projekty. V ateliérech probíhá řada společných krátkých úkolů, dílčích odevzdání, prezentací a ukázek rozpracovanosti, často i za přítomnosti vyučujících z ostatních ateliérů i externích hostů. Standardem je 75 % docházka. Závěrečné hodnocení zadaného úkolu semestrální práce je vždy za osobní přítomnosti studenta před komisí sestavenou z pedagogů ostatních výtvarných ateliérů FUA, zástupce katedry teorií FUA a externích hostů. Hodnoceno je celkové vyznění výtvarné práce a jeho úroveň ve vztahu k tématu a pracím ostatních studentů v 1. ročníku, jeho technické zpracování a instalace
|
Doporučená literatura
|
-
HALUZÍK, Radan (ed.). Město naruby: vágní terén, vnitřní periferie a místa mezi místy. Praha, 2020. ISBN 978-80-200-3041-2.
-
HORÁČEK, Radek. Sochařské Brno 1989-2019: Sculpture in Brno 1989-2019. Brno, 2019. ISBN 978-80-210-9317-1.
-
JUDD, Donald, TEMKIN, Ann (ed.). Judd. New York, 2020. ISBN 978-1-63345-032-5.
-
KAHN, Louis I. Ticho a světlo.. Praha, 1999. ISBN 80-86300-02-1.
-
KOŠNAROVÁ, Veronika. Na okraj literární tvorby českých výtvarníků. Praha, 2024. ISBN 978-80-200-3515-8.
-
KUSAMA, Yayoi, ROSENTHAL, Stephanie (ed.). Yayoi Kusama ? a retrospective. Munich, 2021. ISBN 978-3-7913-7882-4.
-
MELKOVÁ, Pavla. Vnímání prostoru. Řevnice. 2021.
-
MOHOLY-NAGY, László. Od materiálu k architektuře. Praha, 2002. ISBN 80-86138-29-1.
-
SÝKORA, Zdeněk, SÝKOROVÁ, Lenka (ed.). Zdeněk Sýkora: grafika.. Praha, 2008. ISBN 978-80-86990-36-1.
-
WEIBEL, Peter a HAVRANEK, Christelle (ed.). Kinetismus: 100 let elektřiny v umění. Praha, 2022. ISBN 78-80-908258-2-6.
|