Vyučující
|
-
Stolín Jan, doc. M.A.
-
Prokeš Jaroslav, MgA. Ph.D.
-
Hnízdil Aleš, doc. akad. soch.
-
Zeman Filip, MgA.
-
Vlachynská Petra, MgA. Ph.D.
-
Hanzlík Daniel, doc. MgA.
|
Obsah předmětu
|
5. atelier se věnuje tematice exteriéru. Pozornost se soustředí k analýze kontextu. Vliv okolí na koncepční a estetickou stránku je centrálním tématem zadání. V tomto semestru bude formulována jednotná úloha. Studenti ji mají zpracovávat ve skupinách (max. 3) 1. Analýza kontextu 2. Průzkum současných a minulých řešení 3. Bilance průzkumu a analýzy 4. Koncept 5. Koncept 6. Alternativní řešení 7. Definitivní koncept 8. - 12 Design 13. - 14. Prezentace Ateliér koordinuje skupinovou dynamiku a koriguje jednotlivé kroky řešení. Spočívá v přizpůsobilosti práce v týmu a vyhodnocení korektur v semináři.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Účast na výuce
- 224 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 250 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Práce studentů v aktuálním semestru navazuje na získané znalosti a dovednosti z předcházející ateliérové výuky. Práce v ateliéru klade na studenty vysoké nároky, spojené se schopností řešit tvůrčí problémy ležící mezi uměním a společenským postojem, kulturní zodpovědností a technologickým rozvojem. Studenti se učí vidět své projekty ve specifickém prostředí, v kulturních i sociálních souvislostech, a i ve velkém prostorovém měřítku pracovat s detailem. Semestrální práce je zakončena závěrečnou zkouškou. Ateliérová práce v sobě nezahrnuje jenom vlastní uměleckou tvorbu, ale i diskuze o teoretických a technických problémech jednotlivých projektů, vedených mezi studenty a pedagogy. Konzultace v ateliéru jsou kontinuálním diskurzem na témata umělecké praxe a reflexe současné společnosti. Takto vedená permanentní diskuze pomáhá vytvářet ze studentů samostatné tvůrčí osobnosti s vlastním, nejenom uměleckým myšlením.
Propojení teoretických základů s kreativní prací designérů.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Týmová práce, umět prosadit svůj nebo ustoupit od svého názoru na základě diskuze.
|
Doporučená literatura
|
-
Bydžovská, L. a Srp, K.:. Krása bude křečovitá. Surrealismu a české umění.. Řevnice Arbor vitea, 2019.
-
Hlaváček, J., Sekera, J.:. Poesie racionality. Konstruktivní tendence v českém výtvarném umění 60. let. Praha České muzeum výtvarných umění, 1996.
-
O´Doherty, B.:. Uvnitř bílé krychle. Tranzit, 2015.
-
Srp, K.:. Černá slunce. Řevnice Arbor vitae, 2012.
-
Srp, K.:. Zářivý krystal Bohumil Kubišta. Řevnice Arbor vitae, 2014.
-
Wittlich, P.:. Sváry zření. Řevnice Arbor vitae, 2008.
|