Předmět: Co je podnikání 1

» Seznam fakult » FUA » KUM
Název předmětu Co je podnikání 1
Kód předmětu KUM/CJP1
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Moš Ondřej, Ing. M.Sc.
Obsah předmětu
Předmět má být cvičením a nástrojem pro budoucí umělce aktivně vstupující do veřejného prostoru, kteří budou potřebovat obstát i co by podnikatelé. Seznámí se strategiemi, jak přesvědčit potenciálního investora, že svému projektu věří, umí ho prezentovat a projektově řídit. Student se v daném akademickém roce minimálně jednou zúčastní výzvy Start-up TUL. Témata přednášek: 1. Vymezení pojmů a problematiky předmětu ve vztahu k studovanému oboru. 2. Co je podnikání; 3. Co je StartUp 4. Myšlenkové mapy; umění prezentovat + vyjednávat 5. Co je služba; co je úspěch/neúspěch; příklady + prezentování 6. principy podnikání; příklady + prezentování 7. projektové řízení 8. lean canvas + prezentování 9. Můj projekt I (myšlenková mapa, lean canvas, kostra projektového plánu) 10. Můj projekt II prezentace podnikatelského záměru) 11. Růstu v moderní firmě 12. Úspěšné příklady 13. Motivace a perspektiva rozvoje vlastních projektů 14. Shrnutí, interaktivní beseda, podmínky k složení klasifikovaného zápočtu.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Přednáška, Cvičení
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 60 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět má být cvičením a nástrojem pro budoucí umělce aktivně vstupující do veřejného prostoru, kteří budou potřebovat obstát i co by podnikatelé. Seznámí se strategiemi, jak přesvědčit potenciálního investora, že svému projektu věří, umí ho prezentovat a projektově řídit. Student se v daném akademickém roce minimálně jednou zúčastní výzvy Start-up TUL.
Otevřené myšlení
Předpoklady
Otevřené myšlení

Hodnoticí metody a kritéria
Praktická zkouška

Účast na přednáškách a cvičeních alespoň 80 %, vypracování prezentace na zadané téma, vypracování lean canvas a prezentace podnikatelského projektu, obhajoba vypracovaného podnikatelského projektu.
Doporučená literatura
  • BLANCHARD, Kenneth a LORBER, Robert. Minutový manažer v praxi. Praha: Dobrovský, 2018. ISBN 978-80-7390-081-6.
  • CEKOTA, Antonín. Geniální podnikatel Tomáš Baťa. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta managementu a ekonomiky, 2004. ISBN 80-7318-220-3.
  • CIRILLO, Francesco. Technika Pomodoro: legendární systém pro plánování času a dokonalou koncetraci během hluboké práce. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-069-9.
  • DŘÍMALKA, Filip. Budoucnost nepráce. Praha: #nowork.al publishing, 2023. ISBN 978-80-11-03715-4.
  • HARNISH, Verne, LADANYI, Nikolai; STUPKA, Roman a KŘEPELKA, Pavel (ed.). Scaling up: růst můžete i vy!: jak to jen pár firem zvládne.. a proč ostatní ne. Praha: Nikolai Landanyi, 2020. ISBN 978-80-270-8382-4.
  • KAWASAKI, Guy. Realita podnikání. Praha: Pragma, 2011. ISBN 9788073492755.
  • KAWASAKI, Guy. Umění rozjezdu. Praha: Pragma, 2010. ISBN 978-80-7349-244-1.
  • MAURYA, Ash. Lean podnikání. Praha: BizBooks, 2016. ISBN 978-80-265-0506-8.
  • PULKERT, Dalibor. 30 hodin, ověř nápad v rekordním čase a rozjeď vysněné podnikání. Brno: Jan Melvil Publishing, 2024. ISBN 978-80-7555-220-4.
  • RIES, Eric. Startup jako princip podnikání: jak dosáhnout dlouhodobého růstu v moderní firmě. Praha: Management Press, 2019. ISBN 978-80-7261-573-5.
  • VLACH, Robert. Na volné noze: podnikejte jako profesionálové. Brno: Jan Melvil Publishing, 2017. ISBN 978-80-7555-015-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr