Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Co je podnikání. Nejen teoretický základ toho, co je podnikání, proč podnikat a proč ne; co je smysl podnikání. Co je firma, proč a jak má firma existovat. Co je záměr podnikatele. Co je obchodní plán. Jak a s čím začít. Co jste více, vizionář, manažer nebo odborník v dané problematice? Co je lídr. Počítat se musí (provozní C-F trochu jinak). Kdo je pro vás zákazník. Jak a proč zaujmout zákazníka, co si uvědomit při presentaci vašeho produktu a firmy. Jaká má zákazník očekávání. Jaká jsou vaše očekávání. Jak zaujmout investora. Co je svoboda podnikání. Co je záměr podnikatele (II.). První (jiný) business plán.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Forma seminářů, navazujících workshopů a eventu na téma vytvoření, představení a realizace podnikatelského záměru. Součástí programu bude diskusní setkání s úspěšnými podnikateli, kteří mají ke svým firmám a zaměstnancům odlišný vztah než je stávající standard.
Otevřené myšlení.
|
Předpoklady
|
Otevřené myšlení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická zkouška
K zápočtu má student vypracovat elaborát k dané tématice, v kterém má reflektovat vlastní postoj k problematice přednášené látky.
|
Doporučená literatura
|
-
Cekota, A.:. Geniální podnikatel Antonín Baťa. Nadace Tomáše Bati, 2016.
-
Collins, J.:. Jak z dobré firmy udělat skvělou. Grada Publishing, 2008.
-
Košťuriak, J.:. Vlastní cestou, Jak v podnikání rozvíjet výkonnost, výjimečnost a vášeň. PeopleComm, 2016.
-
Lanoux, F.:. Budoucnost organizací, průvodce budování organizací v 21. století na základě evoluce lidského uvažování. PeopleComm, 2016.
-
Sinek, S.:. Začněte s PROČ: Jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. Jan melvil Publishing, 2013.
|