Předmět: Co je podnikání

» Seznam fakult » FUA » KUM
Název předmětu Co je podnikání
Kód předmětu KUM/CJP2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Čáslavský Miroslav, Ing.
Obsah předmětu
Co je podnikání. Nejen teoretický základ toho, co je podnikání, proč podnikat a proč ne; co je smysl podnikání. Co je firma, proč a jak má firma existovat. Co je záměr podnikatele. Co je obchodní plán. Jak a s čím začít. Co jste více, vizionář, manažer nebo odborník v dané problematice? Co je lídr. Počítat se musí (provozní C-F trochu jinak). Kdo je pro vás zákazník. Jak a proč zaujmout zákazníka, co si uvědomit při presentaci vašeho produktu a firmy. Jaká má zákazník očekávání. Jaká jsou vaše očekávání. Jak zaujmout investora. Co je svoboda podnikání. Co je záměr podnikatele (II.). První (jiný) business plán.

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 60 hodin za semestr
Výstupy z učení
Forma seminářů, navazujících workshopů a eventu na téma vytvoření, představení a realizace podnikatelského záměru. Součástí programu bude diskusní setkání s úspěšnými podnikateli, kteří mají ke svým firmám a zaměstnancům odlišný vztah než je stávající standard.
Otevřené myšlení.
Předpoklady
Otevřené myšlení.

Hodnoticí metody a kritéria
Praktická zkouška

K zápočtu má student vypracovat elaborát k dané tématice, v kterém má reflektovat vlastní postoj k problematice přednášené látky.
Doporučená literatura
  • Cekota, A.:. Geniální podnikatel Antonín Baťa. Nadace Tomáše Bati, 2016.
  • Collins, J.:. Jak z dobré firmy udělat skvělou. Grada Publishing, 2008.
  • Košťuriak, J.:. Vlastní cestou, Jak v podnikání rozvíjet výkonnost, výjimečnost a vášeň. PeopleComm, 2016.
  • Lanoux, F.:. Budoucnost organizací, průvodce budování organizací v 21. století na základě evoluce lidského uvažování. PeopleComm, 2016.
  • Sinek, S.:. Začněte s PROČ: Jak vůdčí osobnosti inspirují k činům. Jan melvil Publishing, 2013.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta umění a architektury Studijní plán (Verze): Design prostředí (20) Kategorie: Umění a užité umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní