Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka je rozdělena do čtyř vzájemně propojených bloků s důrazem na synergický efekt a praktickou použitelnost informací: - pojetí managementu a postavení manažera v organizaci (klasický a projektový management, kultura organizace) - osobnost manažera (manažerské dovednosti a osobní potenciál manažera) - organizace práce manažera (základní koncept řízení, plánování času, techniky organizování času) - interpersonální role manažera (styly vedení lidí, týmová práce, komunikace a komunikační techniky, řešení konfliktů)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 28 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je rozdělena do čtyř vzájemně propojených bloků s důrazem na synergický efekt a praktickou použitelnost informací: pojetí managementu a postavení manažera v organizaci (klasický a projektový management, kultura organizace) osobnost manažera (manažerské dovednosti a osobní potenciál manažera) organizace práce manažera (základní koncept řízení, plánování času, techniky organizování času) interpersonální role manažera (styly vedení lidí, týmová práce, komunikace a komunikační techniky, řešení konfliktů)
Po absolvování předmětu Management studenti pochopí strukturu klíčových kompetencí, jejichž osvojení je předpokladem pro efektivní manažerskou práci. Budou chápat roli firemního managementu a jeho vlivu na firemní kulturu. Získají přehled o základních poznatcích vztahujících se k práci manažera, seznámí se s obsahem a praktickými nástroji manažerských činností.
|
Předpoklady
|
Nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test, Prezentace skupinové práce
Úspěšné složení zápočtového testu. Odevzdání aplikační práce, kterou studenti vypracují v týmech následovně: - počet témat aplikačních prací se bude řídit počtem týmů - témata aplikačních prací zadá lektorka na základě konzultace se studenty - každý tým zpracuje jedno téma, které si vylosuje - s výstupy aplikační práce seznámí každý tým ostatní týmy formou správně vedené veřejné prezentace
|
Doporučená literatura
|
-
Forsyth, P. Jak motivovat lidi. Computer Press Praha, 2000.
-
Hindle, T. Jak připravit dobrou prezentaci. Slovart, 2001.
-
Janda, P. Vnitrofiremní komunikace. Grada Publishing Praha, 2003.
-
Murphy, E. Jste dobrý šéf. Computer Press Praha, 1999.
-
NĚMEC, V. Projektový management. 1. vyd.. Praha, Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0392-0.
-
VEBER, J. a kol. Základy managementu. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1996.. ISBN 80-7261-029-5.
-
Veber, J. Management. Management Press Praha, 2007.
|