Předmět: Management 2

» Seznam fakult » FUA » KUM
Název předmětu Management 2
Kód předmětu KUM/MA2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hubáčková Ivana, Mgr.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1. Úvod do manažerských technik Základy plánování, organizování, kontroly a hodnocení. 2. Postavení manažera v organizaci Klasický a projektový management, organizační kultura. 3. Styly vedení lidí Interpersonální role manažera a různé přístupy k vedení. 4. Týmová práce Spolupráce a řízení týmu, efektivní týmové role. 5. Řešení konfliktů Techniky a postupy při řešení konfliktů v týmu. 6. Organizační cíle Jak efektivně nastavovat a dosahovat organizačních cílů. 7. Plánování v managementu Kroky a techniky pro efektivní plánování činností. 8. Kontrola a hodnocení pracovníků Metody hodnocení výkonu a kontrolní mechanismy. 9. Analytické techniky rozhodování Jak využívat data a analýzu pro rozhodování. 10. Kreativní techniky rozhodování Inovativní a kreativní přístupy k řešení problémů. 11. Motivace v managementu Základy motivování zaměstnanců. 12. Pochvala a kritika Jak efektivně poskytovat zpětnou vazbu. 13. Delegování úkolů Role delegování v managementu, techniky a přístupy. 14. Praktická aplikace manažerských dovedností Případové studie a modelové situace.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 28 hodin za semestr
Výstupy z učení
Studenti se seznámí s fungováním základních manažerských technik, zejména s vedením lidí, týmovou prací, plánováním, organizováním, kontrolou, hodnocením pracovníků, řešením konfliktů a motivací. Seznámí se s obsahem a praktickými nástroji rutinních manažerských činností, které si zároveň procvičí. Výuka je vedena s důrazem na synergický efekt a schopnost kritického myšlení.
Po absolvování předmětu Management studenti pochopí strukturu klíčových kompetencí, jejichž osvojení je předpokladem pro efektivní manažerskou práci. Budou chápat roli firemního managementu a jeho vlivu na firemní kulturu. Získají přehled o základních poznatcích vztahujících se k práci manažera, seznámí se s obsahem a praktickými nástroji manažerských činností.
Předpoklady
Zájem o problematiku managementu a fungování organizací. Základní orientace v ekonomických a společenských souvislostech. Schopnost aktivně se zapojit do diskuse a týmové spolupráce. Ochota rozvíjet komunikační a prezentační dovednosti. Otevřenost k osvojování nových metod a nástrojů manažerské praxe. Předpoklad pro samostatnou práci s důrazem na kritické myšlení a hledání synergických efektů.

Hodnoticí metody a kritéria
Didaktický test

Úspěšné složení zápočtového testu. Odevzdání aplikační práce, kterou studenti vypracují v týmech následovně: - počet témat aplikačních prací se bude řídit počtem týmů - témata aplikačních prací zadá lektorka na základě konzultace se studenty - každý tým zpracuje jedno téma, které si vylosuje - s výstupy aplikační práce seznámí každý tým ostatní týmy formou správně vedené veřejné prezentace
Doporučená literatura
  • FLORIDI, Luciano. Čtvrtá revoluce: jak infosféra mění tvář lidské reality. Praha: Univerzita Karlova. 201.
  • FORSYTH, Patrick. Jak motivovat lidi.. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-386-2.
  • KRUGER, Wolfgang. Vedení týmů.. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0780-2.
  • NĚMEC, Vladimír. Projektový management. Praha: Grada Publishing. 2002.
  • ROSENAU, Milton. Řízení projektů.. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 9788025115060.
  • ŠULEŘ, Oldřich. Manažerské techniky II.. Olomouc: Rubico, 1997. ISBN 80-85839-19-9.
  • VYSTOUPIL, Jiří. Městský cestovní ruch, monografie. 2018. ISBN 978-80244-525.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr