Předmět: Rozšířená realita

» Seznam fakult » FUA » KUM
Název předmětu Rozšířená realita
Kód předmětu KUM/RR
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Charvát Richard, Ing. Ph.D.
  • Rouha Jan, MgA.
Obsah předmětu
Cílem předmětu je naučit studenty zacházet s moderními prvky zobrazovacích technologií. Konkrétně se bude jednat o rozšířenou realitu reprezentovanou Microsoft Hololens. Absolvent si osvojí základní znalosti tvorby virtuálního obsahu a jeho implementaci do brýlí. Použitá platforma bude Blender, Unity, Visual Studio. Získané znalosti umožní studentovi proniknout do široké oblasti tvorby ve virtuální realitě. - Seznámení s holobrýlemi a Unity - Seznámení se základními programovacími postupy ve Visual Studiu - Tvorba jednoduchého programu využívající hlas, gesta a pohled I - Tvorba jednoduchého programu využívající hlas, gesta a pohled II - Rozšíření programu o polohu - Prvky virtuální reality (assets) - Prostorový zvuk - Videa - Uživatelské rozhraní - Možnosti ladění - Tvorba pokročilého interaktivního programu I - Tvorba pokročilého interaktivního programu II - Tvorba pokročilého interaktivního programu III

Studijní aktivity a metody výuky
Cvičení
  • Účast na výuce - 28 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 32 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je naučit studenty zacházet s moderními prvky zobrazovacích technologií. Konkrétně se bude jednat o rozšířenou realitu reprezentovanou Microsoft Hololens. Absolvent si osvojí základní znalosti tvorby virtuálního obsahu a jeho implementaci do brýlí. Použitá platforma bude Blender, Unity, Visual Studio. Získané znalosti umožní studentovi proniknout do široké oblasti tvorby ve virtuální realitě. - Seznámení s holobrýlemi a Unity - Seznámení se základními programovacími postupy ve Visual Studiu - Tvorba jednoduchého programu využívající hlas, gesta a pohled I - Tvorba jednoduchého programu využívající hlas, gesta a pohled II - Rozšíření programu o polohu - Prvky virtuální reality (assets) - Prostorový zvuk - Videa - Uživatelské rozhraní - Možnosti ladění - Tvorba pokročilého interaktivního programu I - Tvorba pokročilého interaktivního programu II - Tvorba pokročilého interaktivního programu III

Předpoklady
Základní znalost nějakého programovacího jazyka (nejlépe C#).

Hodnoticí metody a kritéria
Kombinovaná zkouška, Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta

V rámci semestru studenti dostanou projekt, který je nutno úspěšně naprogramovat. Bude se jednat o aplikaci pro Hololens/Hololens2, která umožní naimportování 3D modelu do scény, uživatelsky definované umístění scény do prostoru a základní interakce se scénou (hlasové příkazy, gesta). Podmínkou zápočtu je předvedení takové aplikace.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta umění a architektury Studijní plán (Verze): Design prostředí (20) Kategorie: Umění a užité umění 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní