Předmět navazuje na Umění a místo I. Základem je představení umění 50. a 60. let v USA, které svou expanzí forem, médií a nových problémů zásadně rozšířilo definici uměleckého díla. To se postupně propisuje i do oficiálního umění ve veřejném prostoru, jehož význam stoupá od 50. let 20. století. Systematická podpora umění ve veřejném prostoru se stává součástí politiky měst a států a významných developerských projektů. Mimo oficiální proud umělci vystupují z prostoru galerie, narušují uzavřenost uměleckého světa a stávají se součástí každodenní reality. Pozornost a společné diskuze se soustředí na estetické, prostorové, politické a sociální aspekty práce s veřejným prostorem s důrazem na sociální a politický kontext vzniku díla a roli zapojených aktérů včetně ?publika?. Předmět zahrnuje přednášky, setkání s hosty, procházky za uměním v Liberci či Praze a prezentace samostatné práce studentů.
|
-
Bartlová, A.:. Manuál Monumentu. Praha UMPRUM, 2016.
-
Cartiere, C., Willis, S.:. The Practice of Public. New York, Routledge, 2008. ISBN 978-0415878395.
-
Cartiere, C., Zebracki, M. The Everyday Practice of Public Art. New York Routledge, 2016.
-
Císař, K.:. Stav věci. Dům umění města Brna, 2011.
-
Hays K. M. Architecture's Desire. Reading the Late Avant-Garde. Cambridge, MIT Press, 2010.
-
Hirsch, N., Miessen, M.:. Critical Spatial Practice #01 - What Is Critical Spatial Practice?. (Berlin: Sternberg Press, 2012.
-
Holub, B. Planning Unplanned. Vídeň VfmK, 2015.
-
Karous, P.:. Vetřelci a volavky. Praha Arbor Vitae, 2013.
-
Kratochvíl, P.:. Architektura a veřejný prostor. Praha Zlatý řez, 2012.
-
Kwon, M.:. One place after another. Cambridge The MIT Press, 2004. ISBN 978-0262612029.
-
Raugin, G., Gene, R.:. Art and Contemporary Critical Practice: Reinventing Institutional Critique..
|