Předmět: Vizuální komunikace ve veřejném prostoru

» Seznam fakult » FUA » KUM
Název předmětu Vizuální komunikace ve veřejném prostoru
Kód předmětu KUM/VK
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stolín Jan, doc. M.A.
Obsah předmětu
1. Vizuální komunikace ve veřejném prostoru 2. Vizuální smog a jeho vliv na městské krajině 3. Psychologie barev a typografie v veřejném prostoru 4. Historický a kulturní kontext vizáuální komunikace 5. Design informačních systémů v městském prostředí 6. Urbanistický design a vizuální identita 7. Legislativa a regulace vizuální reklamy 8. Mezinárodní příklady dobré praxe 9. Design pro inkluzivní a demokratický veřejný prostor 10. Spolupráce designérů s občanskými iniciativami 11. Participativní design a zapojení veřejnosti 12. Digitální média a jejich role ve veřejném prostoru 13. Etika a odpovědnost grafického designu 14. Ochrana kulturního dědictví a vizuální komunikace

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět Vizuální komunikace ve veřejném prostoru nabízí studentům příležitost analyzovat a vytvářet vizuální komunikaci, která přímo ovlivňuje městské prostředí. Zaměřuje se na komplexní dialog mezi designéry, uživateli veřejného prostoru a komerčními subjekty, přičemž se věnuje tématům, jako je vizuální smog, etika a odpovědnost designu. Studenti budou zkoumat, jak grafický design může přispět k vytváření inkluzivního, demokratického a esteticky hodnotného veřejného prostoru, který podporuje sociální interakci a soužití různorodných skupin. Absolventi tohoto předmětu mohou najít uplatnění v oblastech navrhování informačních a značení systémůk ochrany veřejného prostoru před vizuálním smogem, spolupráce s architekty a městskými institucemi, či při realizaci kampaní s občanskými iniciativami zaměřenými na zlepšení vizuálního prostředí měst.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • CURNIER, Sonia. Universal Singular Public Space Design of the Early 21st Century. Basilej:Birkhause, 2023. ISBN 9783035620948.
  • FASSATI, Tomáš. Praktická vizuální komunikace III. díl I. Systémy komunikace jejich tvorba a testování. Praha: ČVUT, 2020. ISBN 9788001067239.
  • FULLEROVÁ, Veronika Rút, Kristýna DRÁPALOVÁ. Kuchařka kultivace českých měst. ISBN 9788090743441.
  • CHILDS, Mark. Urban Composition Community throught Design. New York: Princeton Archuitectural Press, 2019. ISBN 9781616880520.
  • KINROSS, Robin. Moderní typografie. Praha:UMPRUM, 2020. ISBN 9788088308096.
  • KUDRNOVSKÁ, Linda. Identita - Příběh českého grafického designu. Praha: Paseka, 2024. ISBN 9788076375277.
  • LILLEKER Daren, Anastasia VENET a Daniel JACKSON. Visual Political Communication. Londýn: Palgrave Macmilan, 2019. ISBN 9783030187286.
  • MEHTA, Vikas. Companion to Public Space. Londnýn: Routledge, 2020. ISBN 9781138549722.
  • MEHTA, Vikas. The Street: A Quintessential Social Public Space. Londýn: Routledge, 2013. ISBN 9780415527101.
  • MITRAŠIMOVIČ, Miodrag a Vikas MEHTA. Public Space Reader. Londýn: Routledge, 2021. ISBN 9781351202534.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr