Fakulta | Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická (FP) |
---|---|
Studijní program | Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (B0114A300070) |
Studijní obor / Specializace | Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (B0114A300070ZE/00 - 23) |
Stupeň získané kvalifikace | Bakalářský |
Forma studia | Prezenční |
Standardní doba studia | 3 roky |
Počet ECTS kreditů | 180 |
Udělovaná kvalifikace | Bakalář (0) |
Přístup k dalšímu studiu | Magisterský studijní program |
Způsob ukončení | Státní závěrečná zkouška |
Studijní a zkušební řád | URL |
Fakultní koordinátor | nespecifikováno |
Klíčové studijní výstupy | Záměrem bakalářského (Bc.) studia je zkvalitnění a rozšíření geografické kognitivní konstrukce základů oboru (geografie/zeměpisu) v kontextu učitelství na bázi kooperaci učitelů a studentů při hledání možného vyústění teoretických konceptů oboru a pedagogicko-psychologického modulu především pro vstup absolventa do NMgr. studia učitelství. Zaměření části výuky k vzdělávacím a výchovným problémům je rovněž zacíleno na potenciální uplatnění absolventa v oblasti odborné asistentské činnosti na ZŠ, příp. i na SŠ. Vykonatelným cílem studia oboru je prohloubení a rozšíření znalostí oboru v rozsahu povinných (státnicových) předmětů. To značí, aby absolvent dokázal pomocí svých nabytých znalostí a dovedností odlišit a formulovat ukázky (příklady) integrace znalostí v problematice rozhodování o krajině a životním prostředí, chápání interkulturní problematiky v kontextu globálního občanství a to v globální, regionální a lokální dimenzi a dovedl formulovat problémy oboru založené na interdisciplinárním přístupu s cílem naučit se hledat pro ně řešení. Absolvent má dále na základě aktivit podle studijního plánu zvládat práci s informacemi v textové, grafické, kartografické hlavně digitální formě s důrazem na jejich reprezentace na bázi GIS. Pro dosažení uvedených cílů je nedílnou součástí výuky a samostatné práce prohlubování dovedností potřebných k získávání a prohlubování poznatků v oboru i jeho interdisciplinárního přesahu včetně využívání poznatků z cizojazyčné literatury. |
Specifické požadavky pro přijetí | nespecifikováno |
Specifická opatření pro uznávání předchozího vzdělání | Obecná pravidla pro uznání předchozího vzdělání |
Kvalifikační požadavky a předpisy | nespecifikováno |
Profil programu | nespecifikováno |
Podmínky pokračování studia | nespecifikováno |
Profesní profily absolventů s příklady | nespecifikováno |
Garant oboru / specializace | Drápela Emil, Mgr. Ph.D. |
Vyberte kombinaci, kterou chcete zobrazit.
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
DFP/PBP2E | Bakalářská práce | 3 | Zp | 0+0+0 | - | - | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
DFP/PBP1E | Bakalářská práce | 2 | Zp | 0+0+0 | - | - | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KPP/PORB | Odb. rozpr. z pedagogiky a psychologie | 0 | Szv | 0+0+0 | - | - |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CPP/PPEB | Pedagogické praktikum | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | - | |
CPP/PASP | Asistenční praxe | 2 | Zp | 0+2+0 | 2 | - | |
KPP/POPEB | Obecná pedagogika | 3 | Zk+ | 1+0+1 | 2 | Zimní | |
KPP/PPSOB | Psychologie obecná | 2 | Zk+ | 1+0+1 | 2 | Zimní | |
KPP/PPSVB | Psychologie vývojová | 2 | Zk+ | 1+0+1 | 2 | Letní | |
KPP/PSOPB | Sociální psychologie a psych. osobnosti | 3 | Zk+ | 1+1+0 | 3 | Zimní | |
KPP/PVPPB | Vybrané praktické problémy výchovy | 3 | Zp | 0+0+2 | 3 | Zimní | |
KPP/PUPPB | Úvod do pedagogické praxe | 3 | Zp | 0+0+2 | 3 | Letní | |
KPP/PDVVB | Dějiny výchovy, vzdělávání a školství | 2 | Zk | 1+0+1 | 3 | Letní | |
KPP/PDO1B | Didaktika obecná 1 | 2 | Zp | 1+0+1 | 3 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KTV/PSPA1 | Sportovní a pohybové aktivity 1 | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGD/PZED | Zpracování elektronických dokumentů | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Letní | |
KCL/PCPX | Čeština pro praxi | 2 | Zp | 0+2+0 | 2 | - |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KNJ/PNJ1 | Německý jazyk 1 | 2 | Zp | 0+2+0 | - | Zimní | |
KAJ/PA1B | Anglický jazyk 1 | 2 | Zp | 0+2+0 | - | Zimní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KNJ/PNJ2 | Německý jazyk 2 | 3 | Zp | 0+2+0 | - | Letní | |
KAJ/PAJ2B | Anglický jazyk 2 | 3 | Zp | 0+2+0 | - | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KSH/PFAB | Filosofie a etika | 2 | Zp | 2+0+0 | - | - | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KPP/PSORB | Seminář osobnostního rozvoje | 2 | Zp | 0+1+0 | - | - | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KHI/PRDS | Reflexe dějin v současnosti | 2 | Zp | 2+0+0 | - | - | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KCH/PGLP | Globální problémy | 2 | Zp | 2+0+0 | - | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KGE/PFG1A | Fyzická geografie 1 | 5 | Zk+ | 2+1+0 | 1 | Zimní | |
KGD/PKART | Kartografie | 5 | Zk+ | 1+2+0 | 1 | Zimní | |
KGE/PHG1A | Humánní geografie 1 | 5 | Zk+ | 2+1+0 | 1 | Zimní | |
KGE/PUSG | Úvod do studia geografie a planety Země | 2 | Zp | 1+1+0 | 1 | Zimní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGD/PZGIV | Základy geoinformatiky a GIS pro učitele | 5 | Zk+ | 1+3+0 | 1 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGE/PTPKN | Terénní praktikum | 3 | Zp | 0+5D+0 | 1 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGE/PPLG | Planetární geografie | 3 | Zk+ | 1+1+0 | 1 | Letní | |
KGE/PFG2 | Fyzická geografie 2 | 2 | Zp | 0+2+0 | 1 | Letní | |
KGE/PHG2 | Humánní geografie 2 | 3 | Zk+ | 2+1+0 | 1 | Letní | |
KGE/PHG3 | Humánní geografie 3 | 3 | Zk+ | 1+1+0 | 2 | Zimní | |
KGE/PFG3 | Fyzická geografie 3 | 3 | Zk+ | 1+1+0 | 2 | Zimní | |
KGE/PTVUN | Terénní výuka pro učitele | 4 | Zp | 0+5D+0 | 2 | Letní | |
KGE/PZRG | Základy regionální geografie | 3 | Zk+ | 2+0+1 | 2 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGE/PKEK | Krajinná ekologie | 3 | Zk+ | 1+1+0 | 3 | Zimní | |
KGE/PRGC | Regionální geografie České republiky | 4 | Zk+ | 2+0+1 | 3 | Zimní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGE/PUDGN | Úvod do oborové didiaktiky | 3 | Zk+ | 2+0+0 | 3 | Zimní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KGE/PTUBN | Trvalá udržitelnost a bezpečnost | 4 | Zp | 1+0+1 | - | Zimní | |
KGE/PPATN | Práce s anglickým textem | 3 | Zp | 0+2+0 | - | Zimní | |
KGE/PHKGN | Humanistická a kulturní geografie | 4 | Zk+ | 2+1+0 | - | Zimní | |
KGE/PGMSN | Geografické myšlení a projekty | 2 | Zp | 1+0+1 | - | Zimní | |
KGD/PWKAN | Webová kartografie | 3 | Zp | 1+0+1 | - | Zimní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGD/PGFG | GIS ve fyzické geografii | 4 | Zp | 0+0+2 | - | Zimní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGE/PVFG | Vybrané kapitoly z fyzické geografie | 3 | Zp | 1+1+0 | - | Letní | |
KGE/PTKAN | Tematická kartografie | 3 | Zp | 1+0+1 | - | Letní | |
KGE/PPG | Politická geografie | 3 | Zk+ | 1+1+0 | - | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGE/PLENE | Liberecko a Euroregion Nisa | 3 | Zk | 2+1+0 | - | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGE/PKMGN | Koncepce místa v geografii | 3 | Zp | 1+0+1 | - | Letní | |
KBE/PEVVO | Environmentální výuka na ZŠ a SŠ | 4 | Zk | 2+2+0 | - | Letní | |
KGE/PFGR | Fyzickogeografická regionalizace | 2 | Zp | 1+1+0 | - | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KGD/KORIB | Odborná rozprava z informatiky | 0 | Szv | 0+0+0S | - | - | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMA/KULA | Úvod do lin. algebry a diskrétní mat. | 6 | Zk+ | 0+0+20S | 1 | Zimní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
NTI/KARP | Architektura počítačů | 4 | Zk+ | 0+0+12S | 1 | Zimní | |
NTI/KUDP | Úvod do programování | 2 | Zp | 0+0+8S | 1 | Zimní | |
KGD/KALG | Algoritmy a datové struktury | 4 | Klz | 0+0+12S | 1 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGD/KMUPN | Multimédia ve školních projektech | 3 | Zp | 0+0+12S | 1 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
NTI/KTSW | Tvorba statického webu | 4 | Zp | 0+0+16S | 1 | Letní | |
NTI/KOPS | Operační systémy | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 2 | Zimní | |
NTI/KPRG | Programování | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 2 | Zimní | |
KGD/KROB1 | Robotické hračky | 3 | Zp | 0+0+8S | 2 | Letní | |
KMA/KMIE | Matematika pro informatiky | 5 | Zk+ | 0+0+16 | 2 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
NTI/KAFJ | Automaty a formální jazyky | 4 | Zk+ | 0+0+12S | 2 | Letní | |
MTI/KDBS | Databázové systémy | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 3 | Zimní | |
NTI/KJPD | Jazyky pro popis dat | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 3 | Zimní | |
NTI/KNTI | Nové trendy v IT | 2 | Zp | 0+0+8S | 3 | Zimní | |
KGD/KDIZ | Didaktika informatiky pro ZŠ | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 3 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
NTI/KPST | Počítačové sítě | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 3 | Letní |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KGD/KORIB | Odborná rozprava z informatiky | 0 | Szv | 0+0+0S | - | - | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
Kód předmětu | Název předmětu | Kredity | Zakončení | Rozsah hodin | Doporučený ročník | Doporučený semestr | Dostupnost předmětu |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KMA/KULA | Úvod do lin. algebry a diskrétní mat. | 6 | Zk+ | 0+0+20S | 1 | Zimní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
NTI/KARP | Architektura počítačů | 4 | Zk+ | 0+0+12S | 1 | Zimní | |
NTI/KUDP | Úvod do programování | 2 | Zp | 0+0+8S | 1 | Zimní | |
KGD/KALG | Algoritmy a datové struktury | 4 | Klz | 0+0+12S | 1 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
KGD/KMUPN | Multimédia ve školních projektech | 3 | Zp | 0+0+12S | 1 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
NTI/KTSW | Tvorba statického webu | 4 | Zp | 0+0+16S | 1 | Letní | |
NTI/KOPS | Operační systémy | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 2 | Zimní | |
NTI/KPRG | Programování | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 2 | Zimní | |
KGD/KROB1 | Robotické hračky | 3 | Zp | 0+0+8S | 2 | Letní | |
KMA/KMIE | Matematika pro informatiky | 5 | Zk+ | 0+0+16 | 2 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
NTI/KAFJ | Automaty a formální jazyky | 4 | Zk+ | 0+0+12S | 2 | Letní | |
MTI/KDBS | Databázové systémy | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 3 | Zimní | |
NTI/KJPD | Jazyky pro popis dat | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 3 | Zimní | |
NTI/KNTI | Nové trendy v IT | 2 | Zp | 0+0+8S | 3 | Zimní | |
KGD/KDIZ | Didaktika informatiky pro ZŠ | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 3 | Letní | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
NTI/KPST | Počítačové sítě | 5 | Zk+ | 0+0+16S | 3 | Letní |