Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Cvičení: 1) Principy intenzivní péče při spinálním poranění. 2) Terapeutické a diagnostické prostředky. 3) Diagnostika a terapeutické postupy u akutních stavů spinálního poranění. 4) Spinální program ČR 5) Ošetřovatelské postupy u pacientů paraplegických a tetraplegických. 6) Fyzioterapie, ergoterapie. 7) Praktický nácvik péče o spinálního pacienta.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Účast na výuce
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Obsahem předmětu jsou principy intenzivní péče při spinálním poranění, diagnostické a terapeutické metody a postupy u akutních stavů spinálního poranění, ošetřovatelské postupy u pacientů paraplegických a kvadruplegických.
Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.
|
Předpoklady
|
Předpoklady jsou formulovány v anotaci předmětu a studijním plánu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností
80 % účast na cvičení splnění testu
|
Doporučená literatura
|
-
KOČIŠ, Ján a Peter WENDSCHE. Poranění páteře. 2012. ISBN 78-80-7262-846-9.
-
KŘÍŽ, Jiří. Poranění míchy: příčiny, důsledky, organizace péče. 2019. ISBN 978-80-7492-424-8.
-
Višňa, P. Traumatologie dospělých. Maxdorf, Praha, 2004. ISBN 80-7345-034-8.
-
Žvák, I., Brožík, J., Kočí, J., Ferko, A. Traumatologie ve schématech a RTG obrazech. Grada, Praha, 2006. ISBN 80-247-1347-0.
|