Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod a seznámení s požadavky. 2. Jak číst odborné anglické články? 3. Analýza a diskuze zadané literatury. 4. Volný výběr anglického odborného článku podle zadaných kritérií, analýza, prezentace a diskuze. 5. Komparace dvou vybraných článků na základě stanovených kritérií. 6. Extrahování anglických pojmů a jejich prezentace. 7. Vytvoření pojmové mapy (anglické pojmy). 8. Zápočtové kolokvium.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
|
Výstupy z učení
|
Tvorba a používání geografických názvů a odborných termínů v angličtině, případně němčině (v Německu, resp. německy mluvících zemích. Nejvíce používané geografické názvy a termíny a jejich správné/ vhodné ekvivalenty v angličtině, případně němčině. Význam zkratek a nejčastěji používané zkratky v odborných geografických textech. Klíčová slova a abstrakty v cizích jazycích. Čtení a interpretace odborných textů v cizích jazycích. Porozumění textům a legendám na mapách a v atlasech. Práce s odbornými texty a jejich správné / vhodné překlady. Minimum/základní penzum odborných geografických termínů a pravidla jejich správného používání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace skupinové práce, Ústní prezentace samostatné práce studenta
1. Aktivní účast na seminářích 2. Prezentace odborného geografického článku 3. Prezentace srovnání dvou odborných geografických článků 4. Společná prezentace zápočtové četby
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNARZ, S.W., HEFFRON, S., HUYNH, N.T. A road map for 21st century geography education: Geography education research (A report from the Geography Education Research Committee of the Road Map for 21st Century Geography Education Project).. Washington DC, 2013.
-
MATTHEWS, J.,A., HERBERT, D.T. Geography: A Very Short Introduction. 2008.
-
Rubenstein, J.M. The Cultural Landscape. The Introduction to Human Geography.. New Jersey, 2005. ISBN 0-13-142939-6.
|